27 August 2010
Cele mai profitabile agentii de turism in 2009
Anul 2009 a fost unul foarte dificil pe piata agentiilor de turism. Cei mai mari tour-operatori de pe piara locala au raportat scaderi drastice atat in ceea ce priveste cifra de afaceri, cat si la capitolul “profit”. Wall-Street va prezinta cele mai profitabile agentii de turism de pe piata locala in 2009, potrivit cifrelor publicate de Ministerul de Finante.
Locul 8 - J'info Tours
Si cifra de afaceri a scazut semnificativ in 2009, pana la 10 milioane euro (42,6 milioane lei), fata de 14 milioane euro (51,9 milioane lei), cat inregistrase in 2008.
Locul 7 - Aerotravel Lufthansa
Cifra de afaceri inregistrata de companie anul trecut a fost de 3,8 milioane euro (16,2 milioane lei), in scadere cu 31% fata de cele 5,5 milioane raportate in 2008.
Locul 6 - Marshal Turism
Tot in 2009 tour-operatorul a realizat o cifra de afaceri de 15,6 milioane euro (66,1 milioane lei), in scadere cu 43,3% fata de valoarea din 2008 (27,53 milioane euro).
Locul 5 - Prestige Tours
In 2009, Prestige Tour a raportat afaceri de 9,75 milioane euro (41,32 milioane lei), in crestere cu 25% in comparatie cu anul 2008 cand inregistra afaceri de 7,8 milioane euro (28,7 milioane lei).
Locul 4 - Happy Tour
Cifra de afaceri a Happy Tour a fost, anul trecut, de 28,7 milioane euro (121,5 milioane lei), in scadere cu 42,6% fata de 2008.
Locul 3 - Eximtur
Cifra de afaceri a Eximtur a scazut, anul trecut, cu 33,5%, pana la 26,75 milioane euro (113,4 miloane lei), fata de 40,2 milioane euro inregistrate in 2008.
Locul 2 - Paralela 45
Anul trecut, Paralela 45 a raportat o cifra de afaceri de 10 milioane euro (42,4 milioane lei), in scadere cu 47,3% fata de anul 2008, cand inregistra afaceri de 19 milioane euro.
Locul 1 - Accent Travel
Cifra de afaceri a companiei a scazut cu 38,3%, pana la 13,6 milioane euro, fata de 22 milioane euro cat raportase in 2008.