Ce performanțe și ce autonomie are BYD Atto 2 DM-i
BYD continuă extinderea gamei europene de modele. În timp ce, într-o primă fază, BYD a adus în Europa, inclusiv în România, mai multe modele 100% electrice, constructorul a intrat acum într-o fază nouă, prezentând mai multe modele hibride.
Astfel, în primul trimestru al anului viitor, BYD va introduce în Europa, implicit și în România, Atto 2 cu tehnologia DM-i, adică „Dual Mode-intelligent”. Acesta este numele folosit de BYD pentru modelele hibride plug-in. Atto 2 cu propulsie termică hibridă va fi disponibil în două versiuni diferite, dar constructorul nu a confirmat încă prețurile pentru piața noastră.
Într-un comunicat, BYD a transmis că Atto 2 DM-i va avea o autonomie de „până la 90 de kilometri” în modul pur-electric, o „performanță ce depășește pe cea a rivalilor din segment”. Astfel, autonomia combinată a mașinii va depăși 1.000 de kilometri.
Mașina va fi prezentată oficial în cadrul „Fleet Europe Days”, iar comenzile vor fi deschise până la sfârșitul anului. Față de versiunea pe baterii, cea hibridă va avea o grilă mai mare, elemente exterioare diferite, dar și o culoare specială care nu este disponibilă pe modelul BEV, Midnight Blue.
Cele două versiuni ale lui Atto 2 DM-i vor avea ca principală difernță dimensiunea bateriei sistemului electric. SUV-ul de 4,31 metri lungime va intra într-unul dintre cele mai competitive segmente din Europa, respectiv cel al crossoverelor compacte (segment B) și, ca atare, va rivaliza, printre altele, cu Geely Coolray, Chery Tiggo 4, dar și cu Dacia Duster. Trebuie spus, însă, că unele dintre aceste modele nu beneficiază de o variantă PHEV, ci doar FHEV clasic.
Specificațiile lui Atto 2 pe baterii sunt competitive în segment, dar modelul costă peste 30.000 de euro chiar și în echiparea de bază. Concret, vorbim de un preț de listă de 30.500 de euro în cazul versiunii cu o baterie de 45,1 kWh și 312 kilometri WLTP. Versiunea cu baterie mai mare, de peste 60 kWh, are un preț de pornire mai mare cu aproape 7.000 de euro.
BYD a lansat, cu ocazia Salonului Auto București, alte două modele hibride

Pe lângă BYD Atto 2 DM-i, BYD a prezentat pe piața din România recent alte două modele hibride, respectiv Seal 5 DM-i și Seal 6 DM-i. Aceste modele rivalizează direct Skoda Octavia și Superb. Fiecare dintre berline (o versiune break va fi, de asemenea, disponibilă) ascund sub capotă motorul termic de 1,5 litri Xiaoyun, combinat cu sistemul hibrid propriu al BYD.
BYD promite pentru Seal 5 DM-i o autonomie combinată de 1.050 de kilometri, mai mare decât a lui Atto 2 DM-i (1.020 kilometri). Acesta va avea un preț de pornire de 29.990 de euro în România, iar autonomia în modul pur electric va fi de până la 100 de kilometri. Cu trenuri de rulare similare (cu puteri cuprinse între 138 cai putere și 212 cai putere), Seal 6 DM-i se anunță chiar mai eficient, cu o autonomie EV-only de până la 140 de kilometri.
Astfel, autonomia totală a acestui model mai mare va trece de 1.500 de kilometri, dar mașina va fi mai lentă decât surata mai compactă. Accelerația de la 0 la 100 km/h se realizează în sub 9 secunde, față de doar 7,5 secunde pentru Seal 5. Totuși, viteza maximă va fi similară (180 km/h), Seal 6 DM-i plusând cu funcția Vehicle to Load (V2L), care permite alimentarea dispozitivelor externe cu până la 3,3 kW. Prețul de listă al lui Seal 6 DM-i este de 36.490 de euro.