3 Aprilie 2014

Specialistii in ecommerce: Numarul celor care vor doar preturi mici a scazut, oamenii isi doresc si servicii



Numarul romanilor care cauta reduceri pe internet este inca mare, dar a inceput sa scada, oamenii punand in ultimul timp accentul pe servicii de calitate, au declarat mai multi specialisti in comert electronic, plati si tehnologie, in cadrul ecomTEAM, cel mai mare eveniment regional de comert electronic si marketing digital, care este organizat pe 2-3 aprilie de Wall-Street.ro la Brasov. Evenimentul este sustinut de ProfitShare, PayU, DPD, Vodafone, Visa, Gemius, Metro, Zitec, Okazii.ro, Miniprix, Daedalus Online, CashOut, Microsoft si ShopMania Biz.

Zoli Herczeg, Microsoft: Suntem optimisti datorita solutiilor de cloud si mobilitate

Zoli Herczeg, partner business evangelist in cadrul Microsoft Romania, a afirmat ca filiala locala a celui mai mare producator de software la nivel mondial se bazeaza pe zona de cloud si cea a dispozitivelor mobile.

„Suntem optimisti in primul rand pentru ca daca ne gandim la 2014, aveam solutiile de cloud si de mobilitate. Pe de alta parte, sunt cateva frane precum pesimismul cumparatorilor si increderea in platile electronice care sunt de baza”.


Catalin Cretu, Visa: Nu ne asteptam la o revolutie in plata cu cardul, dar mizam pe o evolutie

“Nu ne asteptam la revolutie in total, ci la evolutie. Penetrarea in zona de online creste tot mai mult. La nivel macro vedem o evolutie, in timp ce marii retaileri care intra pe online vad o revolutie. Am observat o crestere a platii pe mobil. Vrem sa facilitam, de asemenea, si platile de pe mobil”, sustine Catalin Cretu, director regional pentru Romania si Croatia in cadrul Visa Europe.

El a subliniat ca un impediment este nivelul scazut de penetrare a internetului in Romania

“Avem o penetrare scazuta a internetului in Romania. Avem proportia cea mai mare din Europa a gospodariilor care nu au acces la internet in Romania (42%), fata de media europeana de 21%. Avem garantia ca, daca platesti cu cardul, iti vei recupera banii cu siguranta. Educatia si informarea sunt foarte importante in acest caz”, a mai spus reprezentantul Visa.

La intrebarea daca 2014 va aduce schimbari semnificative in piata, Catalin Cretu a afrimat ca toti jucatorii au ajuns treptat la un numitor comun.

“Fiecare jucator a venit cu problemele proprii, iar treptat am inceput sa ajungem la un numitor comun. Solutiile se indreapta spre un set de raspunsuri in ceea ce priveste increderea sau neincrederea in plata online si ce trebuie sa facem, ce inseamna securitatea. Vom consolida atat provocarile cat si solutiile”, a afirmat Cretu.


Daniel Enescu: Promotiile si-au atins apogeul. Ponderea celor care cauta reduceri scade

“S-a creat o cultura a tepei cu plata banilor in avans. Este vorba de chestiuni de baza care au nevoie de educatie. 25% din respondentii studiului sustin ca au avut cunostinte care au fost dezamagiti legat de achizitiile online. Pe masura ce hipermarketurile vor intra in online, pentru ca oamenii au incredere in aceste companii, va urma o catalizare a platii online cu cardul”, a declarat Daniel Enescu, managing partner al companiei de cercetare de piata Daedalus Millward Brown.

De asemenea, peste jumatate din cumparatorii online aleg sa cumpere produse la reducere de pe magazinele electronice, potrivit unui studiu realizat de Daedalus Daedalus Millward Brown.

Daniel Enescu precizeaza insa ca isteria celui mai mic pret pare sa fi atins un apogeu, studiul aratand ca ponderea celor care cauta preturile cele mai mici pe magazinele online, desi este in continuare majora, este in scadere, fiind criteriul cu cea mai mare scadere. Astfel in studiul Daedalus privind atractivitatea magazinelor online, cea mai mare scadere de 10% a inregistrat-o criteriul preturilor mai mici decat ale altor magazine online, 34% alegand acest criteriu ca fiind important. Cel mai important criteriu este ca produsele si servicii sa aiba descrieri detaliate.

Pe de alta parte, 8 din 10 cumparaturi facute online de romani sunt de pe site-uri romanesti, iar circa 53,8% din clientii de pe internet cauta produse la reducere, conform cercetarii.

Studiul Daedalus mai arata ca revolutia in e-commerce vine din zona mobile, cumparaturile online realizate de pe tableta crescand ca pondere de la 5% in februarie anul trecut la 16,9% in februarie anul acesta.

Studiul Daedalus a avut la baza 600 de interviuri online si a fost realizat in februarie anul acesta.


Dan Bulucea, Google: Piata evolueaza spre oferirea unor servicii de calitate clientilor

„90% din clienti opteaza pentru plata la livrare deoarece nu au incredere in platile online, dar acest lucru se va schimba pe parcurs. Nu exista categorie neatinsa de vanzarile online. Exista consumatori care vor sa cumpere online, indiferent de produs. Un retailer traditional vrea sa vanda in online pentru ca sunt costuri de conversie mai mici. Pretul nu este intotdeauna o componenta finala. Incepe sa apara o diversitate a clientului care vrea sa analizeze din prisma mai multor criterii. Este o valoare adaugata in acest business”, Dan Bulucea, country manager Google Romania.

El mai spune ca promotiile si, in general, pretul nu va mai fi principalul punct prin care magazinele online atrag clienti, piata evoluand spre oferirea unor servicii de calitate clientilor.

Bulucea afirma ca unul dintre factorii care vor duce la cresterea pietei de comert electronic este segmentul de mobile, cautarile din mobile triplandu-se in ultimul an.

Managerul ii sfatuieste pe antreprenori ca atunci cand lanseaza un produs sau serviciu, sa creeze mai intai versiunea pentru mobil, aplicatia si dupa ce sunt multumiti sa creeze si restul.

"A nu face decat sa micsorezi ecranul este o mare greseala", a declarat seful Google Romania.


Daniel Nicolescu, PayU: Tabletele reprezinta in prezent 75% din plati

Procentul clientilor romani de pe internet care platesc online cu cardul este de circa 10%, cea mai mare parte a lor alegand plata la livrare, Daniel Nicolescu, CEO in cadrul furnizorului de solutii de plata PayU pentru Europa de Sud-Est.

El a mai precizat ca internetul este si va ramane un mediu mai ieftin decat cel offline.

"La un click putem vedea cea mai buna oferta. Platile pe mobil este un tema care ne intereseaza. In momentul de fata in platile online au depasit 10% in mobile payments. Tabletele reprezinta in prezent 75% din plati. Decizia de cumparare este mai usor de luat in calcul. Cardul a ramas constant la plata online, dar observam o crestere a metodelor alternative de plata", afirma Nicolescu.

Managerul a mai spus ca 2014 va aduce mai multi jucatori in piata si ca lucrurile merg intr-o directie favorabila.

“Vom avea un an cel putin la fel de aglomerat ca 2013. Piedica va fi legata de cash & delivery - este un tema care trebuie discutata, o avem in vizor si ea trebuie integrata in business”, explica Daniel Nicolescu.


Iulian Stanciu, eMag: Vanzarile noastre pe dispozitive mobile s-au triplat anul acesta

Iulian Stanciu, directorul general al eMag, spune ca piata de comert online este un domeniu privilegiat si ca ceea ce pune in pericol piata sunt promisiunile neonorate.

“Se merge intr-o directie pozitiva. Avansul tehnologiei, viteza de conectare, cloud computing, tehnologiile procesatorilor de plati vor ajuta ca apropierea de consumator sa creasca. Pericolele, insa, pot veni din interior. Din promisiuni neonorate. Exista oportunitati foarte diverse”, a spus Stanciu,

In primul trimestru al acestui an vanzarile eMag pe dispozitive mobile s-au triplat.

Circa 20% din traficul eMag.ro vine de pe dispozitive mobile si este in crestere rapida, Stanciu spunand ca pana la finalul anului mobile-ul va depasi 30%. In jur de trei sferturi din traficul de pe mobil vine de pe smartphone-uri, iar restul de pe tablete.

De asemenea, daca la inceput vanzarile online in Romania erau concentrate in zona comertului de carti si electronice, aceasta tendinta se va schimba, hainele si accesoriile castigand tot mai mult teren pe acest segment, dupa cum spune seful eMag.

“Vom avea un trend de crestere a unor categorii de produse. Greu de spus de ce comertul online a pornit de la electronice sau carti. In aceste zone penetrarea este mare din total piata de retail. Observam o crestere si a altor categorii. Avem exemplele Cora, Metro, Carrefour, dar si Zara. Pantofii online au cunoscut o crestere. Este o zona de early adopters, ma astept la o crestere a zonei de haine si accesorii”, a declarat Iulian Stanciu.




Citeste si