La ce schimbari viseaza jucatorii din e-commerce: de la "eterna" plata cu cardul, la serviciile conexe

Jucatorii din e-commerce sunt optimisti cu privire la evolutia pietei de e-commerce in 2014, insa in acelasi timp daca este sa discutam despre ce ar schimba la ecosistemul magazinelor online parerile sunt destul de inflacarate punand degetul atat pe rani vechi, cum ar fi plata cu cardul, cat si pe nevoia dezvoltarii serviciilor.

Specialistii in e-commerce au discutat despre tendinte, probleme si solutii in cadrul ecomTeam, conferinta organizata de wall-street.ro in parteneriat cu Profitshare, PayU, Vodafone, DPD, Visa, Gemius, Metro si Zitec.

Ce ar imbunatati specialistii in piata de e-commerce?

Plata cu cardul

Ca orice curier si Lucian Aldescu, seful DPD a nominalizat la categoria marilor schimbari pe care le asteapta de la piata plata cu cardul, sistem care ar rezolva multe din problemele pe care curieri le au prin plata ramburs, care presupune practic ca angajatii companiei se plimba cu banii in sac de la comanda la comanda.

Citeste si:
MerchantPro raportează o creștere cu 64% a vânzărilor magazinelor...
MerchantPro raportează o...
Citeste si:
Cele mai bune surse alimentare de vitamina C
Cele mai bune surse...

"Daca facem pasul (spre plata cu cardul) volumele de vanzari vor creste", a mentionat Aldescu. In ceea ce priveste norma BNR prin care banii pe care curierii au voie sa ii plimbe pe strada, Aldescu spune ca nu va schimba mare lucru in piata, in conditiile in care norma impune o limita de 2.000 lei, dar de fapt valoarea medie a comenzilor online sunt mult mai mici, de circa 100 de euro, adica sub 25% din plafon.

Calitatea suportului

Arthur Radulescu, managing director la ShopManiaBiz spune ca principalul lucru pe care l-ar modifica in ecosistemul e-commerce este suportul. "Una din principalele probleme este calitatea suportului, care este foarte scazuta in Romania. Acesta este motivul pentru care magazinele mari au avut succes. Serviciile de suport fac diferenta. Este important sa fiu contactat imediat, daca se intampla in 15 minute deja este mult, daca a trecut o zi deja inseamna pierdere de timp. Toata lumea ar trebui sa se axeze pe un suport de mai buna calitate, de aici vine si increderea clientilor, fidelizarea lor", a spus Radulescu.

Validarea adresei de destinatie

Citeste si:
DPD Romania deschide doua noi centre logistice anul acesta
DPD Romania deschide doua noi...

Lucian Aldescu, aduce in discutie si validarea adresei de destinatie in momentul comenzii. "Am renuntat sa mai cer codurile postale magazinelor online pentru ca romanii nu le folosesc, dar trebuie sa am date clare pentru livrare", spune Aldescu.

Radulescu aduce in discutie si perspectiva magazinelor online care mentioneaza ca nimeni nu vrea sa blocheze userul din comanda, mentionand ca pentru magazinele online este important sa iei comanda si ulterior sa validezi datele.

Usability

Cornel Baloleanu de la PayU atrage atentia asupra unui alt aspect cel de usability. Compania a realizat un stiu in randul clientilor magazinelor online analizand comentariile acestora si a descoperit ca multe plangeri erau legate si de usability.

Citeste si:
Aplicația prin care companiile pot să-și crească performanța echipelor
Mirro.io, aplicația...

Transparenta

Alexandru Lapusan, seful Zitec spune ca ar schimba nivelul de transparenta din piata. "As vrea ca jucatorii consacrati sa vina cu statistici astfel incat cei mai mici sa fie mai constienti de conversie. Se ezita sa se dea cifre desi majoritatea nu sunt un secret de business".


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri