27 Mai 2014

Inceputul sfarsitului magazinelor stradale? Un sfert din spatiile de shopping din UK “sunt istorie”



Un sfert din spatiile de shopping din Marea Britanie “sunt, tehnic, istorie”, datorita cresterii comertului online, conform lui Chris Grigg, director executiv al British Land, unul dintre cei mai mari detinatori de spatii comerciale din statul european.

British Land detine jumatate din shopping center-ul Meadowhall, dar si spatii inchiriate de Debenhams, B&Q si Homebase. Portofoliul de proprietati detinut de companie depaseste 12 miliarde de lire sterline. Grigga subliniat ca spatiile stradale vor incepe, treptat, sa dispara.

“Nu inseamna ca nu vor continua sa existe pentru inca cativa ani, dar vor deveni din ce in ce mai lipsite de importanta. Vor functiona in continuare mall-urile si spatiile mari comerciale”, prezice el. De obicei, tendintele din SUA si Marea Britanie se regasesc, peste ani, si in Romania.

“Magazinele stradale se vor micsora si vor vinde o combinatie din ce in ce mai diversa de produse. Va fi insa un proces foarte dureros”. Cu toate acestea, investitorul considera ca magazinele traditionale vor continua sa atraga o pondere din populatie, avand beneficii in “lupta” cu online-ul. “Deseori cele doua medii se intrepatrund. Cauti pe Internet si apoi cumperi offline”.



Citeste si