15 August 2014

Schimbarea la fata a retailului: cum arata angajatul viitorului



In timp ce ne asteptam ca titulatura de “om de vanzari” sa dispara, exista semne clare ca aceste pozitii devin din ce in ce mai rare, iar imaginea unui nou tip de angajat in retail se prefigureaza, scrie Business Insider.

In cazul retailului, unde 58% dintre angajati lucreaza in departamentul de vanzari, situatia este mai grava. Magazinele si-au redus forta de munca in intervalul 2002-2013 cu 300.000 de pozitii. 63% dintre cei concediati lucrau in vanzari. Intre timp, angajarile in sectorul comertului online au crescut cu peste 30% in aceeasi perioada de timp.

“Cresterea importantei retailului online implica dezvoltarea unei noi aptitudini in cazul angajatilor care aspira in viitor la o pozitie in comert”, arata analistii, care subliniaza faptul ca noile joburi in retail vor necesita “un nivel ridicat de pregatire si competente tehnice, fapt care va contribui de asemenea la schimbarea la fata a retailului”.

Peste 45.000 de romani lucreaza in prezent in cadrul magazinelor detinute de opt lanturi internationale de retail pe plan local, companii cu afaceri de ordinul miliardelor de lei la nivelul anului trecut. In ceea ce priveste productivitatea anuala per angajat cifrele arata la fel de bine, in conditiile in care salariile de baza din comertul alimentar graviteaza in jurul sumei de 1.000 de lei.



Citeste si