Aparent, daca ai un business de top in domeniul eCommerce, renteaza sa fii lent. Cu exceptia Amazon. Timpii de incarcare pentru primii cei mai mari 2000 de retaileri online s-au redus cu 22% in ultimul an, conform unui studiu facut public de furnizorul de solutii de securitate Radware.

Pe masura ce faci mai multi bani, cu atat mai greu se incarca site-urile. “Este o scadere masiva a performantei”, a declarat VP-ul Radware, Joshua Bixby. “Daca aceasta incetinire devine necontrolata, o sa asistam la timpi de incarcare medii de 9 secunde sau mai mult, ceea ce este de neacceptat pentru cumparatorii online”, subliniaza oficialul companiei.

In medie, homepage-urile retailerilor se incarca in 7,25 secunde, in crestere fata de 5,49 secunde in anul anterior. Acest timp de incarcare mai ridicat poate costa retailerii pana la 9% din trafic si pana la 13% din vanzari, conform Radware. Paginile principale ale primilor 100 de retaileri se incarca si mai incet, in 8,23 secunde.

Care sunt explicatiile

Radware spune ca paginile Web devin din ce in ce mai mari. In decembrie 2012, marimea medie a unei pagini era de 1.163 Kb, in timp ce in decembrie 2010 era de doar 665 Kb. Am asistat deci la o crestere de 75% si, la aceasta rata, paginile web vor avea peste 2 Mb pana la finalul anului curent. Vitezele Internetului nu tin pasul.

Mai mult, paginile Web devin din ce in ce mai complexe, fiind introduse elemente dinamice, scripturi multiple si resurse “trase” din diferite servere, din diferite locatii, de la mai multi vendori. Vorbim de analytics, social media si motoare de publicitate, toate aflate pe alte servere, plugin-uri multiple pe care clientii nu le vad, dar care sunt folosite de cei aflati in spatele site-urilor. Fiecare dintre ele poate incetini incarcarea unui site.

In mod interesant, in ciuda faptului ca Amazon are o reputatie nu tocmai buna din cauza faptului ca paginile celui mai mare retailer sunt aglomerate, compania face nota discordanta in acest studiu. Amazon.com se incarca in 3,26 secunde, mai rapid decat anul trecut, intrand in top 10 cele mai rapide site-uri din lume.

Top 10 retaileri dupa viteza de incarcare a site-urilor:

CVS.com (1.02 sec.)
Polo.com (1.9 sec.)
eCrater.com (1.95 sec.)
Abebooks.com (2.05 sec.)
BHPhotoVideo.com (3.03 sec.)
JCrew.com (3.15 sec.)
Amazon.com (3.26 sec.)
ShopAtHome.com (3.74 sec.)
Etsy.com (3.88 sec.)
Gamefly.com (3.94 sec.)

Wall-Street.ro a analizat si optimizarea site-urilor de eCommerce din Romania, observand lacunele acestora; nume mari precum FashionUp.ro, Domo.ro sau chiar eMag.ro au probleme in ceea ce priveste vitezele de incarcare.

Sursa foto: Shutterstock:Melc

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri