13 Octombrie 2014

Opt declaratii socante, la nivel foarte inalt: cum poti distruge credibilitatea unei companii globale, dintr-o singura fraza



Orice tanar student cu o slujba de vara in retail cunoaste un principiu de baza al vanzarilor: clientul are intotdeana dreptate. Fraza, oricat de banala ar parea, nu ajunge uneori in varful piramidei, la C-level. Citeste cateva declaratii absolut surprinzatoare ale unor manageri renumiti, fraze care au surprins si uneori starnit controverse majore in diferite industrii.

Satya Nadella, CEO Microsoft: Femeile nu ar trebui sa ceara mariri de salariu

Cea mai proaspata declaratie controversata vine de la nimeni altul decat directorul executiv Microsoft, Satya Nadella. El a declarat in cadrul unei conferinte dedicate femeilor care activeaza in lumea IT ca acestea “nu ar trebui sa ceara mariri de salariu ci sa se increada in sistem”. A nu cere mariri de salariu aduce dupa sine “good karma”, a mai spus CEO-ul Microsoft, starnind un val de proteste si furie pe retelele sociale.


Chip Wilson, Lululemon: Unele corpuri de femeie pur si simplu "nu functioneaza"

Fondatorul companiei globale specializata pe echipamente sportive si yoga in special Lululemon a fost fortat sa isi ceara scuze dupa ce, in esenta, a jignit un segment de clientela facandu-le pe unele femei prea grase. “Unele corpuri feminine pur si simplu «nu functioneaza» (don’t work – in original)” pentru pantalonii de yoga de 100$ pe care compania ii comercializeaza. Declaratia a fost facuta in cadrul unei emisiuni Bloomberg. Ulterior, Wilson a spus ca “este intristat” de repercusiunile declaratiei sale. In mod clar declaratia sa nu va ajuta compania sa inverseze scaderea nivelului actiunilor companiei si sa calmeze scandalul privind o transparenta prea mare a materialelor folosite in echipamentele sportive pentru femei.


Jeffries, Abercrombie & Fitch: Dorim sa marketam doar persoanelor "cool, care arata bine"

Mike Jeffries, directorul executiv al Abercrombie & Fitch a spus ca doreste ca firma lui sa marketeze catre “persoane cool, care arata bine”. Articolul, din 2006, a reinviat acum doua primaveri. In articol el a admis de asemenea ca “magazinele noastre sunt exclusiviste, multi oameni nu au ce cauta in hainele noastre”. Aparitia declaratiilor a starnit proteste vaste pe Internet, clienti ai companiei incepand sa imparta haine nepurtate celor fara de casa. Jeffries, fortat de circumstante, si-a cerut scuze pentru alegerea proasta de cuvinte.


Mackey, Whole Foods a comparat un act de caritate cu "fascism"

John Mackey, co-CEO la Whole Foods, a devenit tinta unor critici acerbe cand a comparat Affordable Care Act cu “fascismul” in timpul unui interviu cu NPR in prima parte a anului trect. Clientii magazinelor, caracterizati in general prin interesul lor pentru mancare organica, sanatoasa, au bombardat pagina de Facebook a companiei cu mesaje prin care isi aratau furia. Mackey a declarat ulterior ca ii pare rau ca si-a ales astfel cuvintele.


O'Leary, Ryanair: Cei care vin la aeroport fara biletul printat sunt prosti

Michale O’Leary, CEO al Ryanair, a spus ca cei care vin la aeroport fara boarding pass-urile printate “sunt prosti”. O’Leary a facut acest comentariu in septembrie 2012, dupa un dialog lung cu un pasager care a fost fortat sa plateasca circa 400 de dolari pentru a printa, la aeroport, boarding pass-urile familiei. O’Leary a spus ca oricine este nemultumit de politica de printare a companiei poate “sa se duca naibii” (bugger off – in original). Atunci cand actionarii au sugerat ca relatia cu clientii lasa de dorit si loveste in vanzari, O’Leary a admis ca firma “ar trebui sa elimine lucrurile care indeparteaza clientii”.


Hayward, BP: Vreau doar sa-mi recuperez viata

Pe masura ce compania condusa de el incerca sa isi revina dupa ce sute de mii de litri de petrol s-au scurs in Golful Mexic, proces in care au fost ucisi si 11 muncitori si a stopat activitatile din regiune, fostul director executiv al BP, Tony Hayward, nu a putut spune decat ca isi “vrea viata inapoi”. Ulterior si-a cerut scuze pentru comentariul negandit. El si-a dat demisia la putin timp dupa aceea, subliniind ca a fost “demolat” de accident si “pus la zid” in SUA.
Sursa foto


Page, Google: Nu ar trebui sa ne ingrijoram pentru faptul ca robotii ar trebui sa preia joburile noastre

Barbatul care a facut miliarde din Google considera ca nu ar trebui sa ne ingrijoreze faptul ca am putea, in viitorul nu prea apropiat, sa ramanem fara job-uri, acestea urmand a fi preluate de procese automate, de roboti. El a discutat despre acest lucru in cadrul unui interviu alaturi de Sergey Brin, de asemenea co-fondator Google, si VC-ul Vinod Khosla. Toti trei, miliardari care oricum ar putea trai linistiti pana la finalul vietilor cu averea acumulata pana acum.


Armstrong, AOL: concediere "in direct" - "nu-mi pasa ce spune presa!"

In timpul unei conferinte video cu 1.000 de angajati ai serviciului de stiri AOL, Patch, CEO-ul AOL, Tim Armstrong, si-a pierdut subit cumpatul si l-a concediat, in direct si public, pe Abel Lenz, un angajat care inregistra evenimentul. Ulterior, Armstrong a trimis o declaratie ciudata catre angajati, spunand ca a facut o greseala cand l-a concediat, public, pe Leinz. Desi CEO-ul i-a cerut scuze acestuia, nu l-a mai angajat inapoi.

Armstrong a subliniat, in aceeasi conferinta, ca “nu-mi pasa ce spune presa, nu-mi pasa daca oameni (din companie – n.r.) scurg informatii!”, aparent invitandu-i si pe altii sa inregistreze conferinta.




Citeste si