10 Noiembrie 2014

Cat de mare este comertul online in China: brandurile nu isi mai deschid magazine fizice



Retailerul britanic de imbracaminte Topshop si wholesaler-ul Costco sunt doar doua dintre afacerile care au ales sa nu mai deschida un magazin fizic in momentul lansarii pe piata asiatica, pariind exclusiv pe online, scrie AdAge.

In momentul debutului Topshop in China, invitatii la evenimentul de lansare organizat la Beijing au probat haine si s-au fotografiat alaturi de celebrele autobuze rosii si cabine telefonice din Londra. Totul printr-o simpla scanare a unor coduri QR folosind telefoanele mobile.

Faptul ca afacerile mici, de nisa, isi deschid magazine exclusiv online in China pentru a acoperi cat mai bine clasa de mijloc fara riscuri majore nu este un fenomen iesit din comun. Insa, comertul online din China a crescut atat de mult incat si brandurile importante analizeaza daca mai este rentabila deschiderea unui magazin fizic pe cea mai mare piata din lume. Pe platformele online din China consumatorii pot achizitiona orice produs, de la pasta de dinti la cel mai recent model Tesla.

Daca in 2009 comertul online reprezenta 3% din retailul total din China, in acest an piata va atinge 15,4% si o valoare de 409 miliarde de dolari, potrivit companiei de cercetare Mintel. Dimensiunea comertului online din China a depasit-o pe cea a Statelor Unite ale Americii. “China reprezinta un laborator global pentru experimente. Daca branduri precum Zara sau Gap – deja cu o prezenta puternica aici – s-ar lansa astazi in China, tinand cont de maturitatea pietei online, ar putea lua in considerare o strategie asemanatoare”, a precizat un analizat Mintel.

Potrivit datelor Millward Brown prezentate in cadrul retailArena - Innovation in Retail, 15% din utilizatorii romani sunt multichannel, procent in crestere in concordanta cu penetrarea comertului online, care a evoluat de la 15% in 2011 pana la 22% in prezent. In plus, penetrarea Internetului este in momentul actual de 72%, in crestere fata de 68% in 2011.

Mai mult, daca in Cehia 4 din 10 consumatori offline sunt influentati de online atunci cand isi aleg produsele si serviciile, in Romania ponderea este de 44% in randul utilizatorilor romani de Internet.



Citeste si