28 Ianuarie 2015

Un grafician a renuntat la cumparaturi online timp de un an. Ce impact a avut aceasta decizie asupra bugetului sau



In 2012 Sarah Lazarovic, un grafician din Toronto, a renuntat sa mai cumpere online haine timp de un an. “Lucram de acasa si nu ma vedeam ca un cumparator agresiv, insa pachetele tot apareau la usa casei mele”, spune ilustratorul.

“Este atat de usor sa cumperi totul online. Pleci de la un blog sau Instagram si sfarsesti intr-un magazin de care nu ai mai auzit. Am vrut doar sa pun capat acestei nebunii”, afirma Sarah Lazarovic.

Ea este si autoarea cartii “A bunch of pretty things I did not buy”, in care prezinta atat imagini cu lucrurile pe care a dorit sa le cumpere in perioada de un an in care si-a interzis orice achizitie insotite de ideile sale despre a cheltui bani si consumerism. Recunoaste in aceasta carte ca, dupa o copilarie in care nu a pus pret pe gestionarea finantelor, a realizat importanta banilor in timpul facultatii cand trebuia sa decida pe ce cheltuia fiecare dolar.

Impunandu-si sa nu cumpere anumite lucruri si-a oferit astfel timp pentru a se gandi daca avea cu adevarat nevoie de acele produse (de regula, raspunsul era negativ). Ideea centrala a cartii se refera la faptul ca oamenii sunt prea concentrati pe consumul constant. Intrebata ce face cu banii economisiti, Lazarovic a raspuns: “Veniturile mele devin economii inainte ca eu sa vad acesti bani, astfel incat am sentimentul ca nu dispun de acei bani, nu am 300 de dolari, spre exemplu, pentru a-i cheltui pe o pereche de cizme, deci nu voi intra in acel magazin”, a punctat graficianul.

In prezent, aceasta sustine ca prefera sa cheltuiasca bani pe experiente si nu pe bunuri materiale. “Am realizat in urma acestui experiment ca in loc sa cumpar o pereche de pantofi cu 100 de dolari, cu acei bani pot achizitiona tot ce am nevoie pentru a gati o cina pentru prietenii mei”, completeaza Lazarovic.

88% dintre persoanele care cumpara online au abandonat cosul virtual cel putin o data in ultimul an, rezulta dintr-un studiu recent al PayPal. Acest lucru a dus la „pierderi” globale de 4 mii de miliarde de dolari, din abandonul cosurilor.

Sursa foto: Comert online, Shutterstock.com



Citeste si