Compania Nationala Posta Romana a anuntat, miercuri, lansarea unei colaborari cu eMAG, prin care operatorul national de servicii postale va livra colete catre clientii retailerului online. Cu alte cuvinte, una dintre cele mai invechite, la propriu si la figurat, companii detinute de stat si una dintre cele mai moderne entitati private, incep un pilot de colaborare.

Parteneriatul marcheaza lansarea unui nou serviciu apartinand Postei Romane - Postcollect - care ofera clientilor posibilitatea de a-si ridica produsele comandate dintr-un punct fix, respectiv „din unitatea postala preferata”. In faza pilot a proiectului cu eMAG, Posta Romana a inceput livrarea coletelor retailerului la Oficiul Postal Buzau 7 si la Oficiul Postal Targoviste 4.

Strategia Postei Romane vizeaza extinderea serviciului Postcollect in cele peste 800 de oficii postale cu acces VPN. Toate unitatile vizate - si, in faza pilot, OP Buzau 7 si OP Targoviste 4 - vor avea ghisee dedicate, program extins, seara si in weekend.

"Contractul cu eMAG este extrem de important in strategia Postei Romane de a-si extinde cota de piata pe segmentul comertului online. In acelasi timp, eMAG este partenerul ideal pentru a implementa un proiect inovator cum este Postcollect. Speram ca parteneriatul cu cel mai mare retailer online sa confirme capacitatea Postei Romane de a se adapta rapid schimbarilor de pe piata serviciilor postale", a declarat directorul general Posta Romana, Alexandru Petrescu.

Expeditiile eMAG sunt monitorizate in sistem Track&Trace pe tot parcursul lor, de la prezentare pana la livrare. Destinatarii vor fi avizati de catre eMAG, printr-un SMS, in momentul in care coletele sunt predate Postei Romane. Dupa sosirea coletului la punctul de livrare (OP Buzau 7 sau OP Targoviste 4), Posta Romana va anunta destinatarii, tot prin SMS, ca expeditia este disponibila pentru ridicare la sediul oficiului postal. Livrarea coletelor se face la sediul celor doua oficii postale prin intermediul unor ghisee dedicate, vizibil semnalizate, clientul avand optiunea deschiderii coletului pentru verificarea continutului.

Conform contractului incheiat, in aceasta etapa a proiectului, Posta Romana poate pastra coletele avizate, in cele doua oficii postale, timp de 10 zile calendaristice de la data preluarii lor de la eMAG. Timpul in care coletul va ajunge la punctul de livrare este de cel mult doua zile, putand fi prelungit cu inca o zi in conditiile depasirii orei limita de predare a trimiterilor de catre eMAG.

Intre timp, sfatuim Posta Romana sa incerce sa implementeze si alte sisteme nemaiintalnite nicaieri, precum posibilitatea platilor prin card la fata locului, sistem electronic de ordine si, de ce nu, instalarea de aere conditionate in oficiile postale. De asemenea, daca doresc cu adevarat sa sprijine evolutia comertului online, ar trebui sa implementeze un sistem mai performant de livrare/completare ale formularelor, renuntand la modelele anilor '90 sau mai devreme.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri