22 Martie 2016

Cum au atras bani platforme ca Facebook sau Uber: Investitorii pariaza tot mai mult pe startup-uri ca alternativa la plasamentele clasice



Unicornii sunt startup-urile care au reusit sa atinga o capitalizare de un miliard de dolari. Cele care au atins cel mai rapid statutul de unicorni provin din domenii ca imobiliare, on-demand, social media si e-commerce.

Cand investitorul Aileen Lee, fondator al unui fond cu capital de risc, a botezat in 2013 ca „unicorni” startup-urile care atinsesera capitalizarea de un miliard de dolari sau mai mult, nu erau decat 39 astfel de exemple, conform Adevarul Financiar.

Termenul l-a ales pentru ca defineste un animal mitologic, extrem de rar, asemenea succesului pe care il aveau startup-urile in noiembrie 2013, cand a publicat un studiu pe aceasta tema. Atunci nu existau decat 39 de unicorni in toata lumea. Adica 39 de companii pornite de la zero in ultimul deceniu si care reusisera sa fie evaluate la peste un miliard de dolari.

Ritmul de inmultire s-a accelerat puternic de atunci. In 2014 au aparut 64, iar in 2015 inca 91. Deja in 2016, in doar doua luni, sunt deja 11 care au intrat in randul startup-urilor miliardare.

La sfarsitul anului 2013 era un singur unicorn care atinsese capitalizarea de 10 miliarde de dolari si anume Facebook. La sfarsitul lui 2015 erau aproximativ 10 asemenea exemple, printre care Uber, Palantir si Airbnb.

Citeste articolul integral pe Adevarul Financiar.



Citeste si