11 Mai 2016

Descrierea produselor, plamanul comertului: Cum sa gandesti procesul



Gandeste-te ca, atunci cand vinzi produse online, clientul tau nu are acces la elementele fizice, olfactive, tactile, asa ca o descriere cat mai eficienta si completa, uneori chiar „colorata”, reprezinta unul dintre punctele esentiale in eCommerce. Articolul de fata isi propune sa ofere cateva repere esentiale despre ce ar trebui sa includa descrierea unui produs.

Descrieri slabe iti pot lovi in business

Specialistii din comertul online local dar si la nivel mondial sunt de acord asupra unui lucru – a descrie produse este unul dintre cele mai provocatoare lucruri. Unii antreprenori si/sau manageri nu se simt confortabil sa faca asta – ce ai putea spune despre o pereche de pantofi, o undita, un ciocan de sudat sau un surub?

O descriere neinspirata, slaba sau chiar cu greseli nu doar ca nu iti ajuta business-ul ci, mai rau, ti-l poate afecta negativ. Cum se poate ajunge aici?

In primul rand, o descriere seaca, „fara suflet”, ar putea sa nu inspire cumparatorul sa achizitioneze, mai ales daca descrierea nu ofera suficiente informatii care l-ar putea interesa.

In al doile rand, daca doar copiezi descrierea produsului primita de la distribuitori, pagina sau chiar site-ul tau ar putea sa nu performeze atat de bine in motoarele de cautare. Google NU penalizeaza site-urile pentru continut duplicat, decat daca considera ca aceasta duplicare ar putea fi inselatoare. Cu toate acestea, atunci cand Google gaseste continut duplicat pe mai multe site-uri, motorul de cautare ar putea sa aleaga doar unul sau mai putine site-uri pe care sa le scoata in evidenta in rezultate.


Construieste-ti un sistem propriu de descriere

Te afli in ipostaza de a trebui sa scrii o descriere, si iti este teama ca aceasta va fi ori incompleta, ori de slaba calitate. Ideea este simpla; in loc de a sta pe scaun si a te uita in monitor, incercand sa creezi ceva consistent, urmeaza un proces – vezi slide-urile urmatoare.

1. Axeaza-te pe un singur lucru

Alege UN lucru esential despre produsul respectiv. Poate o faciltate, sau instructiuni de folosire, sau orice consideri ca este cu adevarat special. Oricum ar fi, alege un lucru.

De exemplu, imagineaza-ti ca trebuie sa descrii o lingura de supa. Poti scoate in evidenta cavitatea lingurii – de exemplu, „cavitatea lingurii este mare”.


2. Conecteaza descrierea cu un beneficiu

Urmatorul pas in mecanismul descrierii – conecteaza lucrul esential descoperit la pasul precedent cu beneficiile pe care le aduce cumparatorului. De exemplu, pentru ca lingura are cavitatea mare, poti manca mai eficient si mai mult si, implicit, vei putea savura mai bine supa.


3. Clarifica

Incearca sa clarifici cele spuse anterior, adaugand cuvinte, fraze sau remarci pentru a face descrierea produsului cat mai plastica si usor de inteles. Poate este ceva ambiguu pana aici, in descrierea lingurii. Putem adauga o fraza care sa fie edificatoare. „Cavitatea lingurii este mare. De fapt, lingura poate tine de pana la 3 ori volumul unei linguri standard. Asa ca poti manca mai multa supa, cu fiecare gest”. Putem, de asemenea, clarifica si ce inseamna „cavitate”, prin fraza „Lingura de supa are o cavitate mare, menita sa te ajute sa duci delicioasa supa la gura”.


4. Reciteste si descopera erori sau repetitii

Citeste si reciteste, inainte de a publica descrierea, de cel putin cateva ori. Identifica greseli, erori de scriere, sau fraze care se repeta suparator.

In exemplul de mai sus, se repeta prea des cuvantul „supa” – Google ar putea aprecia, insa clientii, probabil mai putin. O modalitate de a evita repetarea cuvantului este sa spunem „lichid” sau, de ce nu, ciorba.

Urmatorul lucru pe care ai putea sa il faci, este sa adaugi verbe de actiune sau descr'+'iptive – a duce, a savura, a degusta sunt cateva dintre ele, potrivite descrierii unei linguri pentru supa.


5. Adauga o introducere

Inainte de descrierea efectiva a lingurii, ia in calcul adaugarea unei fraze care sa seteze tonul. Ceva care, poate, l-ar putea face pe potentialul cumparator sa se gandeasca la o supa, cu placere.

„Ai pofta de o supa de gaina, ca la mama acasa? Aceasta lingura are o cavitate mare, menita sa te ajute sa duci mai mult lichid catre gura! De fapt, lingura are o circumferinta de trei ori mai mare decat una obisnuita, deci poti duce mai mult din delicioasa supa, dintr-o singura miscare!”.


6. Adauga un ,,call to action"

Dupa descrierea propriu-zisa, este recomandabil, atunci cand situatia permite, sa adaugi un „call to action” care sa „impinga” potentialul client sa cumpere. In exemplul cu lingura, poti adauga, de exemplu, „savureaza, deci, cele mai bune gustari, folosindu-te de lingura X!”.

Cum ti se pare acest sistem? Ce modalitati folosesti tu pentru a scrie descrieri? Lasa-ne parerile in comentarii.




Citeste si