"Printre produsele cele mai comandate/cumparate prin intermediul internetului se afla imbracamintea si produsele sportive, 75,4% din totalul persoanelor care au folosit comertul electronic in ultimele 12 luni inregistrand o crestere fata de anul precedent de 4,4 puncte procentuale. Alte produse cumparate online intr-o proportie mai mare sunt bunurile pentru gospodarie si aranjamentele de calatorie si/sau cazare, ponderea persoanelor care au comandat fiind de 23,4%, respectiv 16,8%", potrivit INS.

Persoanele care au comandat/cumparat carti, reviste, ziare au reprezentat o pondere de 14,7%, fiind in scadere fata de anul 2016 cu 5,3 puncte procentuale.

'Desi comertul electronic are o reprezentare relativ mai redusa comparativ cu alte scopuri pentru care este utilizat internetul, se poate sesiza faptul ca ponderea persoanelor in varsta de 16-74 ani care au apelat la serviciile magazinelor online pentru a comanda si/sau cumpara produse si servicii (raportat la persoanele de 16-74 ani care au folosit vreodata internetul) a crescut in mod constant in ultimii ani, ajungand la 35% in anul 2017, in comparatie cu anul anterior, cand a reprezentat doar 33,6%. Din totalul acestor persoane care au preferat comertul prin internet, 42,9% au efectuat comenzi si cumparaturi online in ultimele 3 luni, 19,5% in perioada cuprinsa intre 3 luni si 1 an si 37,6% cu mai mult de 1 an in urma', informeaza INS.

Conform INS, in 2017, asemanator anului 2016, internetul a fost accesat pentru a comanda/cumpara produse de mai mult de o treime dintre barbati si dintre femei (35,6% respectiv 34,5%).

Fashion Days: 1 din 3 romani...
Citeste si: Fashion Days: cat de des cumpara romanii online si ce buget aloca

'Pe grupe de varsta, persoanele care apeleaza cu precadere la serviciile magazinelor online sunt tinerii cu varsta cuprinsa intre 16 si 34 de ani (42,7%). Aceeasi tendinta este mentinuta, atat in randul femeilor, cat si al barbatilor. Nivelul de instruire absolvit de o persoana reprezinta o caracteristica individuala importanta cu influenta directa asupra accesarii internetului cu scopul achizitionarii de produse din magazinele online. Astfel, persoanele cu un nivel de instruire superior au cumparat produse prin intermediul internetului in proportie de 61,7%. O deschidere mai mare catre acest tip de comert se observa in cazul elevilor/studentilor si salariatilor, ponderile acestora inregistrand valori de 42,1%, respectiv 41,4% in totalul utilizatorilor de internet din fiecare categorie', mentioneaza sursa citata.

Sursa foto: William Potter / Shutterstock