16 Ianuarie 2018

Studiu: Piata de e-commerce a Marii Britanii va reprezenta 25% din totalul pietei de retail pana in 2021



In Regatul Unit al Marii Britanii, cumparaturile online realizate prin intermediul smartphone-urilor le vor depasi in anul 2018, pentru prima data, pe cele realizate prin intermediul tabletelor, conform unui studiu realizat de catre eMarketer. De asemenea, estimarile arata ca, pana in 2021, 25% din vanzarile totale din zona de retail vor fi realizate online.

Vino la ecomTEAM 2018, eveniment de traditie in Romania si in regiune, pe 28 si 29 martie, la Brasov. Speakeri de renume international, panel-uri interactive, worskshop-uri specializate si, bineinteles, sesiuni de networking vor oferi un mediu perfect atat pentru veteranii industriei cat si pentru cei care fac primii pasi in “ecommerce-ul antreprenorial”.

In 2017, vanzarile online care au avut loc prin intermediul smartphone-urilor au reprezentat 48,7%(20 miliarde de euro) din totalul vanzarile m-commerce( mobile commerce – cumparaturi realizate prin intermediul device-urilor mobile). Conform unei prognoze realizate de catre eMarketer, cumparaturile online realizate prin intermediul smartphone-urilor vor reprezenta 56% din procentul total al vanzarilor mcommerce pana in 2021, aceasta crestere fiind ajutata si de vanzarile in scadere ale tabletelor. Piata din Regatul Unit al Marii Britanii a fost una in care au fost inregistrate cele mai mari vanzari de tablete din Europa.

Per total, vanzarile e-commerce din Regatul Unit al Marii Britanii au fost estimate la 95 de milioane de euro in 2017, reprezentand peste 19% din vanzarile totale din zona de retail. eMArketer se asteapta ca peste 25% dintre toate vanzarile din zona de retail din Regatul Unit al Marii Britanii vor fi realizate online pana in 2021, conform ecommercenews.eu.

Un procent de 25% este unul destul de ridicat, avand in vedere ca pentru aceeasi perioada in SUA estimarea este de 9%.

In Romania, valoarea cumparaturilor online a ajuns la 2,8 miliarde de euro in 2017, cu peste 40% mai mult decat in 2016, cand s-au inregistrat 1,8 – 2 miliarde de euro. Acest lucru ar insemna ca romanii au cheltuit, in medie, 7,67 milioane de euro in fiecare zi din an pentru cumparaturi pe Internet.

Cresterea de aprox. 40% de la un an la altul inregistrata de piata romaneasca de e-commerce este una din cele mai mari cresteri la nivelul Uniunii Europene. Valoarea pietei de e-commerce din totalul pietei de retail se situeaza la aprox. 5,6%, in crestere fata de 4%, cat se inregistra in 2016. Cu toate acestea, procentul este inca mic comparativ cu tarile dezvoltate, dar arata potentialul urias de crestere al pietei romanesti de comert electronic.



Citeste si