Chiar daca ca mai sunt doar doua luni pana la data intrarii in vigoare a noului Regulament General privind Protectia Datelor, mai mult de un sfert (27%) dintre companiile romanesti nu au aflat inca despre GDPR. Acestora li se adauga alte 10% care considera ca Regulamentul nu li se va aplica si lor.

Participa la un curs intensiv GDPR din care vei invata ce impact va avea asupra afacerii tale, cum sa iti adaptezi afacerea din punct de vedere tehnic, ce documente sunt necesare. Mai mult, vei putea pune intrebari specifice si adaptate nevoilor tale celor doi specialisti. Cursul va fi sustinut de Ana-Maria Udriste, avocat pasionat de solutii digitale si startup-uri, si Cosmin Cartas, inginer full-stack specializat in securitate, audit de securitate in sistemul bancar si inteligenta artificiala. Cursurile vor avea loc la Qreator, dureaza 8 ore si sunt impartite in functie de tematici si domenii: 9 mai - eCommerce, business digital, 14 mai - HR, contabilitate si 22 mai - afaceri offline, IMM.

Detalii si inscriere, aici.

GDPR va trebui aplicat si respectat de majoritatea companiilor din Romania. Cu toate acestea, doar 62% constientizeaza ca vor fi afectate de noua reglementare. Dintre acestea, aproape doua treimi si-au actualizat sau sunt in curs de actualizare a proceselor pentru a fi in acord cu legislatia pana in 25 mai, data la care GDPR intra in vigoare in toata Uniunea Europeana.

Elementele care confera...
Citeste si: Elementele care confera incredere in magazinele online

Raman totusi 16% care nu cred ca se vor putea alinia cerintelor GDPR pana la aceasta data.

„Reglementarile GDPR bat la usa companiilor, in conditiile in care orice societate care colecteaza date despre clientii si colaboratorii sai va trebui sa se conformeze cu cerintele regulamentului european pana in 25 mai. Noi, la MKOR, am fost curiosi sa vedem in ce masura sunt companiile romanesti informate si, mai mult, pregatite sa isi adapteze procesele pentru a se conforma noilor norme de protectie a datelor", a precizat Corina Cimpoca, Consultant Senior si fondator MKOR Consulting.

Aproape o treime (31%) dintre companii doar s-au informat despre GDPR, fara a trece insa la actiune. Acestora li se adauga alte 13% care nici macar nu au incercat sa afle detalii despre cum vor fi afectati. Cele mai nepregatite sunt microintreprinderile: 20% dintre acestea nu au facut nimic pentru a fi in acord cu noua reglementare, iar alte 44% doar s-au informat.

Pe de alta parte, aproape un sfert dintre companiile respondente si-au identificat procesele de lucru care vor suferi modificari si si-au pregatit un plan de lucru, iar 19% dintre ele au pregatit o echipa interna dedicata implementarii GDPR.

Comisia Europeana elimina...
Citeste si: Europenii pot face cumparaturi online fara frontiere

O parte dintre companiile romanesti (respectiv 18%) au apelat la servicii de consultanta specializata pentru a se alinia reglementarilor GDPR. In general acestea sunt companii mari si mijlocii, care dispun si de bugete mai generoase.

Daca pentru cea mai mare parte a companiilor respondente (19%) sumele cheltuite pentru a se asigura ca respecta reglementarile GDPR nu depasesc o mie de euro, altii trebuie sa asigure bugete mai mari. Bugetele a 9% dintre companiile romanesti se situeaza intre 1001-3000 euro, in timp ce 6% dintre companii vor cheltui peste 10.000 euro.

*Nota: majoritatea companiilor mari respondente (77%) nu au putut estima bugetele alocate pentru conformarea cu GDPR, la momentul realizarii studiului.

Studiul MKOR Consulting a fost realizat in perioada 9-20 februarie, printr-un chestionar online aplicat unui esantion de 252 de respondenti, factori de decizie din companiile din Romania.

7 metode pentru a te feri de...
Citeste si: 7 metode pentru a-ti proteja datele financiare pe Internet

53% dintre companiile reprezentate sunt microintreprinderi, 9% intreprinderi mici, 18% companii mijlocii si 19% companii mari.