Rata de crestere a e-commerce-ului romanesc depaseste cu mult media europeana, care se situeaza la 15%, fiind chiar piata cu cea mai mare crestere din intreaga Uniune, in 2016. Florinel Chis, director executiv ARMO si Chief Technical Advisor al EMOTA, a prezentat la ecomTEAM 2018 un studiu exclusiv in care se estimeaza continuarea acestui trend si atingerea bornei de 5 miliarde de euro in 2020.

“Ca tara, am avut o oportunitate uriasa, pentru ca eram foarte jos si este mult loc de crestere. In 2017, piata de comert electronic a ajuns la 2,8 miliarde de euro si estimam pentru 2018 o crestere de 40%. Am avut mai multi factori care au contribuit la aceasta evolutie, inclusiv cresterile salariale, scaderile de TVA si orientarea tot mai evidenta a clientilor pentru comertul online. Suntem pe un trend ascendent foarte bun, avem inca mult potential si estimam ca vom depasi 5 miliarde de euro, in 2020”, a declarat Florinel Chis.

Pana acum, aceste evolutii au fost bazate pe investitiile din mediul privat, dar ar fi extrem de utila si o crestere a digitalizarii serviciilor publice.

Sute de magazine online in fiecare luna

Conform cifrelor Asociatiei Romana a Magazinelor Online (ARMO), in 2017 s-au deschis 7.000 de magazine online in Romania, media fiind de cateva sute de magazine online.

“Pentru inceputul anului viitor, estimam peste 15.000 de magazine online, plus comerciantii care vand prin marketplace fara sa aiba propriul magazin. Sunt vesti foarte bune pentru plati, curierat si alte servicii aditionale sistemului”, a mai spus Chis.

Retail jobs

La capitolul plati, rambursul inca domina piata, cu aproximativ 85%, cu exceptia unor evenimente punctuale, precum Black Friday, cand platile cu cardul cresc semnificativ.

Desi se discuta des de o lipsa de incredere a romanilor in magazinele online, ca principala cauza a procentului inca mic de plati online cu cardul, aceasta problema de incredere are la baza mai multe cauze.

Conform unui studiu derulat de ARMO, 71% dintre clienti prefera sa cumpere de la magazinele cunoscute, brandul fiind un element esential. In ceea ce priveste alegerea rambursului si nu a platii cu cardul, 21% dintre respondentii studiului au declarat ca nu sunt siguri ca au bani pe card iar 21% considera ca politicile de retur ale magazinelor sunt complicate.

Citeste si:
Pandemia va crește comerțul online în România la 5,5 mld. euro
Florinel Chiș, ARMO: Estimăm...
Sursa foto: Ovidiu Udrescu
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri