1. Albert Heijn testeaza yala inteligenta

Lantul de magazine olandez Albert Heijn experimenteaza in prezent un sistem de yala inteligenta, astfel incat legumele si fructele sa poata fi livrate direct in frigiderul clientilor cand acestia nu sunt acasa – bineinteles, cu acceptul explicit al lor.

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

“Folosind cele mai noi tehnologii, putem sa oferim clientilor posibiltiatea de a livra produsele fix in locul dorit de acestia, in incinta locuintelor sau hambarelor”, scrie compania pe site-ul oficial.

Inca nu este clar cat timp va dura testul si nici cati clienti sunt inrolati in acest experiment interesant. Acelasi lant de magazine a mai avut un pilot prin care clientii puteau comanda produse chiar din avioane, printr-un parteneriat cu Transavia.

Incuietoarea inteligenta este proprietatea companiei Nuki care a atras atentia in 2015 printr-o campanie Kickstarter. Cei interesati au sustinut proiectul cu 385.000 de euro, tinta fiind de doar 125.000 de euro. In noiembrie 2016, Nuki s-a lansat in Olanda, Belgia, Luxemburg si Franta, iar in 2017 a intrat si in Elvetia, Italia si Spania.

Bonami, crestere de 75% dupa...
Citeste si: Bonami, crestere de 75% dupa doi ani in Romania

2. Chiquelle permite clientilor sa incerce haine prin Realitate Amplificata (AR)

Brandul Chiquelle va introduce o aplicatie de AR pentru clientii sai din Europa. Impreuna cu compania Figuratic, Chiquelle va lansa o experienta virtuala de shopping bazata pe tehnologii AR si 3D.

Pouya Boland a declarat ca noile tehnologii vor fi accesibile undeva in septembrie anul curent, aplicatia urmand a fi conectata la majoritatea articolelor disponibile in magazin.

Conform retailerului suedez, instrumentul de proba virtuala va permite clientilor sa testeze hainele pe un avatar customizabil, astfel incat sa semene cat mai mult cu potentialul client. Practic acestia aleg un avatar in functie de masurile corpului, putand apoi sa probeze hainele din magazinul online, sa impartaseasca rezultatele cu prietenii, sa faca orice fel de mix, in functie de propriul stil sau preferinte.

In viitor, spun specialistii, combinatia dintre Realitate Amplificata si eCommerce va deveni din ce in ce mai pregnanta. IKEA, de exemplu, are o astfel de imbinare inclusiv in Romania.

evoMAG: piata de echipamente...
Citeste si: evoMAG: piata de echipamente electronice reconditionate creste rapid

3. DPD Germania livreaza produse cu triciclete

Compania de curierat DPD Germania foloseste 8 triciclete electrice pentru a livra produse in centrele marilor orase – Berlin, Hamburg si Cologne.

Sistemul ajuta compania de curierat sa economiseasca atat timp, cat si bani, reducand totodata traficul. “Livrarea in centrele oraselor reprezinta una dintre provocarile majore in curierat”, spune Gerd Seber, de la DPD Germania.

Tricicletele TRIPL sunt folosite pentru lvirarile care necesita opriri dese; conform companiei, acestea pot fi mult mai eficiente decat masinile traditionale de transport. TRIPL poate transporta pana la 200 de kilograme de produse si 750 de litri, echivalentul a 50 de pachete de dimensiuni mici si medii.

Nir Eyal, autorul ,,Hooked:...
Citeste si: Nir Eyal, autorul, blogger, expert in tehnologie, vine la GPeC Summit

Alte companii care folosesc TRIPL sunt Hermes, in Gottingen, dar si Byondo, in Olanda, Amsterdam.

4. Un precedent interesant – a spune ca produsul este “disponibil curand”este prea vag

Retailerii online nu au voie sa anunte pe site ca un anumit produs va fi “disponibil curand”, intrucat este o terminologie prea vaga. Sau cel putin aceasta este opinia Oberlandesgericht din Munchen care a decis, intr-un caz impotriva MediaMarkt, care a folosit aceasta sintagma pentru a promova Samsung Galaxy S6.

Cazul impotriva MediaMarkt a fost deschis de o organizatie a consumatorilor din Rhine-Westphalia, dupa ce retailerul online a promovat terminalul Samsung prin fraza “produsul va fi disponibil curand, comanda-l acum”.

Ofera clientilor o data de livrare clara

Curtea de Justitie din Munchen a subliniat ca retailerii online trebuie sa ofere clientilor o data exacta de livrare. Bineinteles, acestia pot sublinia ca livrarea se va realiza in 2-5 zile lucratoare, insa a spune ca aceasta se va realiza “curand” este mult prea vag.

MediaMarkt a introdus apel pentru aceasta decizie, verdictul nefiind inca final. Chiar si asa, este un precedent interesant, de luat in seama si de eCommercerii din .ro.

5. Franta vrea taxa pe eCommerce pentru a proteja centrele oraselor

Senatul Frantei doreste sa introduca o taxa pe eCommerce, taxand astfel livrarile de la magazine online la cumparatori. Parlamentul doreste prin aceasta taxa sa ajute la protejarea centrelor oraselor si a business-urilor mici din tara.

Ideea initiala era de a taxa 50 de eurocenti/kilometru, insa acum o noua taxa a fost propusa: variaza de la 1% din pretul produsului (pentru livrarile unde distanta dintre depozit si adresa clientului este mai mica de 50 de kilometri), pana la 2%, daca distanta depaseste 80 de kilometri, dar tot timpul se taxeaza un minim de 1 euro, chiar si pentru coletele de mici dimensiuni.

Taxa nu s-ar aplica livrarilor realizate prin mijloace care nu polueaza sau retailerilor cu afaceri de sub 50 de milioane de euro, precum si celor care au ca domeniu de activitate agricultura si cartile.

Cresterea eCommerce-ului are consecinte

“Toata lumea este de acord ca firmele de eCommerce, in special cele mari, beneficiaza de conditii de taxare mai bune decat cei traditionali”, scrie in propunerea Senatului Frantei. “Livrarile poarta de asemenea consecinte asupra mediului inconjurator si vor duce, de asemenea, la folosirea excesiva a infrastructurii”.

Asa cum era de asteptat, retailerii online nu privesc cu ochi buni aceasta initiativa legislativa. Michael Levy, CEO al serviciului de livrari Deliver.ee, critica decizia Senatului considerand ca aceasta masura va afecta negativ business-urile majore din strainatate, dar si povestile de succes frantuzesti precum Vente-Privee.com sau Cdiscount.