Tendinta preturilor pentru perioada urmatoare va fi una de crestere. Pretul unui produs este influentat de mai multi factori, printre care si de investitiile pe care companiile le fac in echipamente si personal pentru a compensa lipsa infrastructurii, considera Iulian Stanciu, CEO si actionar al celui mai mare magazin online din Romania si un business international de succes, eMAG.ro.

Vino la ecomTEAM 2019, team-building-ul eCommerce-ului romanesc, si vei avea ocazia sa inveti si sa faci networking alaturi de cele mai mari nume ale comertului online din Romania si nu numai. Profita de reducerea valabila pana pe 21 ianuarie!

eMag, cel mai mare magazin online din Romania, a investit in 2017 circa 63 de milioane de euro in angajati, dezvoltarea tehnologiei si automatizari logistice, o suma record pentru compania care a atras in ultimii cinci ani capital strain in cuantum de 203 milioane de dolari.

„Produsele din import sunt platite sau in dolari sau in euro, iar cum dolarul si euro sunt pe o tendinta de crestere, este normal ca acest lucru sa se reflecte si in pretul produselor”, continua explicatia Iulian Stanciu.

Pe de alta parte, managerul eMAG.ro considera ca magazinele online locale nu vor fi afectate de faptul ca romanii cumpara, uneori, din afara tarii. Referindu-se la influenta companiilor chinezesti majore, precum Alibaba si Aliexpress, Stanciu spune ca „In prezent, statul roman pierde la comenzile venite din afara UE, se colecteaza foarte putine taxe. De asemenea, Alibaba subventioneaza transportul, pe termen lung aceasta masura nu este sustenabila”.

Click-wrap agreements sau...
Citeste si: Click-wrap agreements sau incheierea contractelor online

Totodata, actionarul jucatorului din eCommerce considera ca ponderea achizitiilor realizate de pe mobil va creste double digit in 2019 vs 2018.

Piata de eCommerce va creste accelerat fata de 2019

Intrebat cum considera ca va evolua piata de eCommerce in anul curent, seful eMAG.ro se arata optimist.

„Piata de ecommerce din Romania are un parcurs foarte bun, cu cresteri constante de peste 35%, in ultimii ani. Aceasta industrie este abia la inceput in tara noastra si are in continuare potential urias de crestere, dar pentru aceasta este nevoie de extinderea infrastructurii digitale si a competentelor digitale in randul populatiei, intrucat o mare parte a populatiei nu are acces la internet, mai ales in zona rurala”.

Pe de alta parte, specialistul nu considera ca vom vedea in 2019 achizitii sau vanzari importante in zona de magazine online.

2Checkout: Vanzarea de...
Citeste si: 2Checkout: Vanzarea de abonamente online este preferata la nivel globa

In ceea ce priveste apetitul romanilor pentru reduceri, Iulian Stanciu considera ca acesta va ramane aproape neschimbat.

„ Romanii au apetit pentru reduceri, iar cea mai buna dovada in acest sens este succesul fenomenului Black Friday. Interesul pentru eveniment a crescut de la an la an si romanii asteapta aceasta zi pentru a face cumparaturi importante: una din patru locuinte noi vandute in Romania sunt utilate cu electrocasnice cumparate de Black Friday”.

Referindu-se tot la Black Friday, Iulian Stanciu spune ca „anul trecut Black Friday a adus 9,5 milioane de vizite pe site-ul eMAG si produse comandate in valoare de 460 de milioane lei, reprezentand o crestere de 28% raportata la editia de anul trecut. Cred ca interesul romanilor pentru acest eveniment este si va ramane ridicat, pentru ca este cel mai bun moment din an pentru achizitii. De Black Friday, romanii isi pot cumpara produsele pe care si le doresc, la cel mai bun pret din an”.

Zona rurala va avea un rol important din ce in ce mai mare in economia generala a eCommerce-ului autohton.

10 produse refurbished si...
Citeste si: 10 produse refurbished si resigilate la preturi bune, ACUM in magazine

„Comertul online le ofera locuitorilor din zonele rurale acces la o gama extinsa de produse pe care le pot comanda usor, dar si un confort sporit datorita serviciilor de livrare a comenzilor. Anul trecut, peste un sfert dintre clientii eMAG au fost din mediul rural. Datele noastre arata ca tendinta de a de a adopta acest canal de vanzare, transparent si modern este in crestere”.

Multi retaileri romani ataca, de asemenea, pietele internationale si au inteles ca se adreseaza unui public mai larg business-ul lor va creste accelerat. „Acum sunt peste 500 de retailereri romani care vand in celelalte tari in care suntem prezenti, prin platforma eMAG Marketplace si au inregistrat o performanta foarte buna”.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
BREAKING NEWS: eMAG se extinde in alte cinci tari din regiune