2Performant raportează un milion de vânzări pentru magazinele online în 2020 prin intermediul platformei

2Performant, compania de tehnologie, listată recent pe piața AeRO a BVB, care dezvoltă, operează și monetizează platforma integrată de marketing afiliat și influencer marketing 2Performant.ro anunță că în 2020 a intermediat peste un milion de vânzări pentru magazinele online din platformă, în creștere cu 27% față de anul anterior.

Peste 55 de milioane de click-uri au fost înregistrate în cadrul platformei 2Performant pe tot parcursul anului 2020, ceea ce înseamnă că în medie afiliații au adus magazinelor înscrise în platformă peste 4,6 milioane de click-uri pe lună. La fiecare click generat de afiliați prin 2Performant, magazinele online au încasat aproape un euro din vânzări (mai precis 1 click = 0,9 euro).

Vrei să afli ultimele trenduri din e-commerce? Vino în comunitatea ecomTEAM, apreciază pagina noastră AICI.

Pentru fiecare euro investit în marketing afiliat, un magazin online a câștigat în medie anul trecut 14,86 euro. Și numărul efectiv al magazinelor online care au înregistrat vânzări prin intermediul 2Performant a crescut în 2020 cu 2,3% față de anul anterior, ajungând la 785.

În ceea ce privește nativii digitali care promovează aceste magazine și obțin comisioane, numărul lor a crescut în 2020 cu 15,5% față de 2019: 3.445 de oameni au câștigat 3,4 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, o sumă cu 26,8% mai mare ca anul precedent.

Astfel, pe fondul creșterilor din sectorul eCommerce, estimat în jurul cifrei de 5,5 miliarde de euro în 2020 conform ARMO, adică cu 30% mai mult față de anul precedent, marketingul afiliat poate juca un rol important în vânzările online, cu perspective foarte bune în următorii ani.

Citeste si:
Netopia Payments aduce criptomoneda românească la îndemâna...
Netopia Payments aduce...

„ În portofoliul 2Performant se regăsesc magazine online pentru care afilierea înseamnă până la 70% din total cifră de afaceri, în același timp existând și retaileri pentru care afilierea înseamnă contribuția la a câștiga încă 2 sau 3 procente din cota de piață vizată. Un milion de vânzări este o cifră care nu s-ar fi putut atinge fără implicarea unui număr tot mai mare de afiliați, fără investiția de timp, bani, expertiză și răbdare a fiecăruia dintre ei. Unii dintre aceștia sunt parteneri consacrați ai rețelei noastre de marketing afiliat, alții sunt oameni care au optat pentru reconversia profesională în contextul pieței de muncă din 2020”, spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Vrei să afli ultimele trenduri din e-commerce? Vino în comunitatea ecomTEAM, apreciază pagina noastră AICI.

Varietate mare de categorii de produse vândute, cumpărători noi în online

Conform datelor companiei 2Performant, valoarea medie a coșului de cumpărături este în 2020 de 49,70 euro fără TVA, în creștere cu 5,7% față de 2019. La capitolul categorii de produse, se observă distribuția categoriilor în total vânzări: 27,5% Fashion, 25,7% Books, Movies & Music, 13,7% Beauty, 7,1% Electronics IT&C, 6,8% Babies Kids & Toys, 5,4% Home & Garden.

Ceea ce reflectă faptul că românii au cumpărat în online acele produse care au fost cele mai potrivite noului stil de viață impus de pandemie. Primele trei categorii de produse cu cele mai mari creșteri de vânzări în 2020 față de anul anterior sunt Sports & outdoors, urmată de Beauty și Babies Kids & Toys.

Cum se comportă cumpărătorul român în online

Schimbările din stilul de viață impus de pandemie s-au reflectat nu numai în preferința românilor pentru anumite produse, ci și în obiceiuri de cumpărare în online. Astfel, în 2020 cresc ușor vânzările pe mobil: 65,6% din total vânzări sunt realizate de pe mobil versus 34,4% de pe desktop (față de o distribuție a vânzărilor de 63,6% pe mobil și 36,4% pe desktop în 2019), trend vizibil încă din 2018.

Citeste si:
VTEX își triplează echipa din România și investește 10 milioane de...
VTEX își triplează echipa din...

Totodată, se observă schimbări de comportament în ceea ce privește intervale orare de trafic și vânzări: dacă în 2019 traficul și tranzacțiile pe mobil erau mai ridicate seara, iar pe desktop se naviga și cumpăra mai mult în timpul zilei, în 2020 în contextul pandemiei traficul pe site-urile magazinelor online a crescut proporțional în timpul dimineții pe mobil și desktop, însă, în timp ce pe mobil traficul continuă să crească progresiv după ora 11, pe desktop începe să scadă. Cele mai multe vânzări s-au făcut pe desktop ziua între 11:00 – 15:00, iar pe mobil seara între 20:00 – 22:00.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri