Pe lângă integrarea și optimizarea proceselor, un subiect important pe care Baselinker îl aduce în atenție este și deschiderea oportunităților de dezvoltare cross-border. Pe fondul accelerării industriei de e-commerce, tot mai multe firme românești își doresc să acceseze piețele străine pentru a-și extinde canalele de vânzări. Ce alte instrumente au la îndemână magazinele online care vor să înceapă să-și vândă produsele în afra țării?

Oana Dumitrescu, Industry Manager pentru Retail & Travel Google România a explicat în ce moduri ajută Google antreprenorii care vor să se extindă și pe alte piețe. Google pune la dispoziția utilizatorilor sau business-urilor, câteva platforme globale care le oferă conexiune directă cu utilizatorul final.

„Dacă ne gândim la search, e una din aceste platforme, YouTube, Google Ad, la fel, poți să vinzi produsul tău oriunde în lume. Analytics care iarăși e o platformă globală. Indiferent de unde ești sau unde ai business-urilor, sunt câteva tool-uri pe care le punem la dispoziție micilor sau marilor antreprenori. Market Finder este una unul dintre ele. Aici lucrăm la o îmbunătățire în așa fel încât estimările și planurile de acolo să fie mult mai relevante.

Market Finder te ajută să îți faci un assessment al business-ului. Sunt mai multe rapoarte acolo, cel pe care eu îl folosesc adesea este o estimare a cererii pe o categorie anume în piață, raportat la veniturile din piața respectivă, puterea de cumpărare a omului, cât de competitivă e piața și așa mai departe. Ai putea să îți faci o estimare de buget necesar de promovare, dar și să faci un assement inițial încât să vezi dacă produsul tău este potrivit pentru piața respectivă sau nu”, a precizat Oana Dumitrescu, Industry Manager pentru Retail & Travel Google România.

La nivel de procesatori de preț, PayU este unul dintre cei mai importanți jucători din această nișă care pune la dipoziţia comercianţilor metode de plată online pentru finalizarea comenzilor. PayU îi oferă clientului posibilitatea să îşi aleagă singur metodele preferate pentru finalizarea plăţilor.

„PayU se raportează în momentul de față din punct de vedere global ca având un global layer cu care este integrat cu mai mulți provideri de plăți. Prin această platformă dăm oportunitatea comercianților de a avea acces la multiple metode de plată în diverse regiuni, țări, dar și în mod special la metode de plată locale. Dacă vrei să te duci în afara țării, PayU te poate ajuta cu soluție tehnică și know-how pentru a putea merge în afară țării”, a explicat în cadrul Ecommerce Expansion Booster, eveniment cu prilejul lansării Baselinker în România.

„Și noi recomandăm comercianților să meargă în afară țării, în Europa mai ales”, a precizat Horia Grozea, Chief Business Development Officer NETOPIA Payments.

Și BT Microfinanțare (BT Mic), instituţie membră a grupului financiar Banca Transilvania, destinată microfinanțării ajută acele business-uri în această direcție, care dovedesc că pot realmente pune în aplicare ideea cu care au pornit la drum în afaceri.

Vorbim aici de start-up-uri care au un minimum de trei luni de activitate, acolo unde cumva ceea ce vrei să pui în aplicare, să se și vadă că pui în aplicare. În afară de finanțare, o să precizez un proiect pe care l-am avut recent, în care am ajutat și am fost alături de antreprenori mici, încă de la stadiul de identificare a trecerii în online, de identificare a metodei potrivite pentru ei, fie că e magazin online, marketplace, că e doar un site de prezentare, vânzare prin Facebook sau Instagram sau chiar până implementarea ulterioară a magazinului și marketingul digital ulterior.

Pintea Anghel, Manager Regional BT Mic

Să vinzi în afara țării nu a fost poate nicicând mai simplu, dacă ne raportăm la gradul actual al globalizării și la modul în care au avansat societățile din întreaga lume. Dacă ne raportăm la regiune, legislația europeană este foarte „prietenoasă”, explică Bianca Naghi, Partner GNP Guia Naghi & Partners.

„A ieși și a vinde în afara teritoriului României, dacă ești o societate înregistrată la Registrul Comerțului, să zicem din București, trebuie să intri într-un proces. În principal nu ai nevoie de nicio altă formalitate de înregistrare la nivel societar pentru a vinde într-un alt stat membru al UE. Legislația europeană este foarte prietenoasă din perspectiva formalităților. Și legislația pe partea fiscală a venit mai târziu să ajute. La nivel fiscal vei avea obligația să te înregistrezi doar dacă ai un showroom într-un alt stat sau dacă ai agenți de vânzare. Altfel, nici din perspectiva fiscală nu ai alte obligații. Ai într-adevăr niște formalități pe partea de TVA. Și aici, începând cu 2021, ai un pachet legislativ, `one stop shop` se numește, unde poți obține un cod de TVA valabil la nivelul tuturor statelor membre.

E un proces, dar nu e un proces greu, dacă știi de unde să-l apuci. Există o modalitate de a te înregistra la administra'ia fiscală de care aparții pentru a obține acest cod de TVA unic. Sunt niște formalități, cu niște declarații. Din experința noastră, orice contabil va ști să te îndrume și să îți spună exact care e declarația. Juridic, lucrurile sunt foarte simple, ai nevoie de un cod CAEN care să îți permită vânzarea online și cam atât. Și vânt în pupă”, a mai adăugat Bianca Naghi, Partner GNP Guia Naghi & Partners.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri