9 Mai 2022

Dan Ostahie, CEO Altex: Va trebui să regândim business-ul într-un mediu inflaționist. Costul banilor crește



Avem un mediu inflaționist cu care nu ne-am mai confruntat de o multă perioadă de timp. Sperăm să rămână undeva în zona aceasta de 10%, probabil că peste ar fi nociv. Va trebui să regândim business-ul într-un mediu inflaționist, costul banilor crește, precizează Dan Ostahie, CEO Altex în cadrul evenimentului European Digital Commerce, powered by VTEX.

CEO-ul retailerului electro-IT este de părere că ne vom confrunta cu acest mediu inflaționist ridicat și în următorii 5 ani. Conform ultimelor date raportate de Institutul Național de Statistică, rata anuală a inflației a ajuns în martie 2022 la 10,2%.

Acesta precizează că perioada pandemică l-a împins să se concentreze pe realizarea unor stocuri mai mari, ținând cont de provocările care au apărut mai ales din cauza livrărilor din China care au suferit întârzieri.

”Dacă ai stocuri mari, impactul creșterilor de preț este cumva atenuat și atunci creșterile prețurilor la producător și transmiterea lor în piață se face mai târziu”, adaugă Ostahie.

O altă strategie recomandată de către reprezentantul ALTEX este aceea bazată pe studierea datelor legate de modul în care evoluează vânzările. Concret, pe a înțelege nevoile clientului.

”Paradoxal, cererea pentru produse entry level a scăzut. Clientul cumpără mai puțin, dar mai avizat. Astfel, O atenție mai mare asupra structurii de produs îți poate permite să îți concentrezi gama de produse pe anumite articole cu o cerere mai mare și să obții un preț mai bun de la producător. Poate chiar păstrarea prețurilor vechi”, adaugă CEO-ul Altex.

El consideră că, în afară de prețurile la alimente, unde creșterea este evidentă, vom vedea un roller coaster, cu suișuri și coborășuri.

”Rolul pe care retailerul în are este acela de a media aceste vârfuri, de a nu transmite imediat în piață creșterile, de a păstra o linie constantă pentru a nu perturba clienții”, adaugă Dan Ostahie.

Puteți urmări discuția integrală purtată la European Digital Commerce - Empowering Commerce Transformation, powered by VTEX, pe link-ul de mai jos.



Citeste si