În pofida factorilor de risc, precum contextul socio-politic actual, inflația și perioada de vară, vânzările retail sunt pe un trend ascendent, iar sezonul de sales din 2022 se anunță a fi unul de succes pentru comerțul online românesc. În cadrul workshop-ului Shopping Ads 2.0, susținut la ecomTEAM 2022, Mădălina Stănescu, Performance Marketing Lead Optimized și antreprenor ecommerce cu 15 ani de experiență în marketing online, a explicat pe larg cum își pot pregăti magazinele online campaniile pentru Black Friday și Crăciun, astfel încât acestea să fie profitabile.

Cele mai recente date Eurostat arată că, odată cu ridicarea restricțiilor impuse în pandemie, share-ul comerțului online a scăzut spre 7% în perioada martie-iulie 2022, iar piața de retail a fost dominată de vânzările offline. Cu toate acestea, estimările arată o creștere a volumelor de comenzi online, perioada de vârf fiind așteptată cu ocazia Black Friday.

În condițiile în care se preconizează ca vânzările de Black Friday și Crăciun să crească, acestea fiind, în mod tradițional, cele mai profitabile perioade din an, antreprenorii ecommerce au o oportunitate de neratat pentru a își pune la punct strategiile, în scopul obținerii unor creșteri notabile în trimestrul 4. Dacă țin cont de câteva bune practici, cei care au afaceri în mediul online își pot optimiza campaniile de marketing, astfel încât să obțină un engagement maxim.

Românii se pregătesc din timp pentru Black Friday, iar comercianții trebuie să țină pasul

Oamenii fac un research amănunțit în vederea găsirii celor mai bune oferte de Black Friday în magazinele online. Mai mult de jumătate dintre aceștia – mai exact, 67% – fac căutări cu cel puțin o săptămână înainte, iar recomandarea experților este pregătirea campaniilor de sezon încă din luna octombrie. În sezonul de sales din 2022 va fi vorba despre anticipare, iar prezența timpurie cu oferte corect targetate și anunțuri de tip Shopping în Google Ads este esențială.

Nici procesul de achiziție nu mai este atât de simplu, fiind extrem de rare situațiile în care oamenii sunt convinși de o singură vizualizare a site-ului sau a unui ad. Pentru a ține pasul cu acest trend, antreprenorii ecommerce ar trebui să aibă o prezență online pe mai multe canale, iar în acest caz este extrem de util noul tip de campanie în Google Ads: Performance Max.

Citeste si:
Adopția comerțului online în zonele rurale a crescut cu 22,8% în 2022
Adopția comerțului online în...

Alege campanii automatizate cu focus pe profitabilitate

Cel mai puternic semnal din partea utilizatorului este intenția de a cumpăra, iar comerciantul trebuie să vină în întâmpinarea acestui semnal în locul și la momentul potrivit, cu mesajul și produsele potrivite. Campaniile de tip Shopping au în vedere tocmai acest semnal și, în plus, sunt o alegere potrivită pentru că pun accent pe conversii și pe atragerea de noi clienți.

Campaniile de tip Shopping atrag cea mai mare parte din bugetul unui retailer online, acestea sunt foarte eficiente datorită faptului că sunt user-friendly și răspund trendului actual în ceea ce privește achiziția, axat pe informații detaliate și căutări specifice. Principiul este destul de simplu: prin aceste campanii sunt arătate anunțuri însoțite de poza și prețul produsului – principalele detalii ce atrag atenția unui utilizator care are intenția de a cumpăra.
În ciuda simplității din front-end, în spatele unei campanii Shopping în Google Ads stau noțiuni destul de complexe, deși se elimină scrierea de anunțuri, care a fost înlocuită de urcarea feed-ului de produse, restul proceselor fiind automatizate.

Citeste si:
Black Friday: Românii au făcut cumpărături de aproape 5 mil. euro...
De Black Friday, românii au...

Optimizarea feed-ului de produse care se încarcă în Merchant Center și setarea corectă a campaniei în platforma Google Ads sunt esențiale pentru obținerea unor rezultate favorabile. Printre altele, feed-ul de produse poate fi îmbunătățit prin optimizarea titlurilor, fotografiilor și descrierilor produselor, menționarea atributelor (taxă de transport, rating) sau adăugarea unor etichete în feed-ul de produse, care vizează categoria de profitabilitate din care face parte produsul.

Pentru sezonul de sales, optimizarea feed-ului se poate face prin pregătirea datelor despre produse și a site-ului, folosirea unui logo dedicat evenimentului, dar și prin testarea prealabilă a promoțiilor.

Performance Max, noul tip de campanie în Google Ads menționat anterior, este recomandarea principală atunci când vine vorba de campanii de tip Shopping. Pe lângă faptul că acest tip de campanie permite afișarea anunțurilor în rețeaua Google Display, pe YouTube și GMail, precum și pe toate celelalte platforme care aparțin Google, un detaliu foarte important în cadrul Performance Max este faptul că ajută comercianții să își atingă obiectivele prin automatizare și machine learning, ținând cont de consumer journey. Concret, Performance Max asigură expunerea automată a utilizatorului la mesaje personalizate, în funcție de stadiul de achiziție în care se află.

Citeste si:
Școala de Iarnă GPeC 15-19 februarie: Cursuri intensive de E-Commerce
Școala de Iarnă GPeC 15-19...

Conform Optimized, folosirea Shopping Ads în retailul online și tranziția către Performance Max aduce rezultate măsurabile și performanță, iar numărul afișărilor și rata de conversie pot crește considerabil. În ceea ce privește sezonul de sales, comercianții trebuie să se asigure că pregătirea începe încă din octombrie, cu un feed de produse optimizat și campanii segmentate în funcție de obiectivele comerciale.

Sursa foto: Optimized.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri