Magazinele online din România investesc, în medie, 10% – 15% din cifra de afaceri în diverse dezvoltări software ale site-ului, pentru a oferi clienților o experiență de shopping îmbunătățită. Este un procent în creștere, care va accelera, urmând ca investițiile în zona de software să ajungă, în următorii 5 ani, la 15% – 20% din cifra de afaceri, potrivit estimărilor TARA Interactive, companie românească de dezvoltare de software.

„Magazinele online au continuat să îmbunătățească experiența oferită cumpărătorilor, cu focus pe dispozitivele mobile, prin personalizări și implementări de funcționalități specifice domeniului de activitate. Avem cerere crescută pentru procese de automatizare a întregului flux din cadrul magazinelor online, cum ar fi trimiterea comenzilor către furnizori folosind roboți, actualizarea automată a detaliilor produselor și a prețurilor acestora, dar și integrarea cu aplicații externe precum SAP sau Navision”, spune Vlad Lepădatu, Managing Partner la TARA Interactive, menționând că o atenție sporită din partea retailerilor online se îndreaptă către implementarea de noi modalități de plată, inclusiv BNPL (Buy Now Pay Later).

Cum crește Black Friday investițiile magazinelor online în dezvoltarea software

Tradițional, în ultimii 10 ani, investiții importante au fost direcționate în magazinele online pentru a susține evenimentul de shopping Black Friday. Traficul mare din site-urile magazinelor a generat, însă, constant funcționări defectuoase, ba chiar perioade îndelungate de downtime.

Specialiștii TARA Interactive recomandă managerilor magazinelor online să se asigure că hosting-ul pe care se află site-urile suportă creșterea numărului de clienți, să actualizeze software-urile folosite cu ultimele versiuni, acolo unde acest lucru este posibil, și să evite adăugarea de noi funcționalități, chiar înainte de un eveniment important, cum este Black Friday. În cazul în care noile funcționalități trebuie implementate, testarea completă este foarte importantă pentru a nu risca oprirea site-ului.

În ce direcții vor investi magazinele online

Una dintre principalele direcții de dezvoltare a magazinelor online vizează reducerea costurilor, automatizarea proceselor fiind aici soluția adoptată de tot mai mulți comercianți. Iar documentarea produselor, controlul prețurilor și plasarea comenzilor către furnizori sunt procesele cel mai des automatizate de magazinele online din România.

User Experience și User Interface sunt alte două direcții care atrag tot mai mult atenția și bugetele magazinelor online. În acest context, potrivit TARA Interactive, vor fi implementate, în viitorul apropiat, tot mai multe proiecte de căutări în site, pe bază de recunoaștere vocală, pe măsură ce dispozitive de tip smart speakers (Alexa, Google Nest etc.) devin tot mai utilizate. De asemenea, prezentarea și accesarea magazinelor online prin intermediul realității virtuale, folosirea AI pentru a învăța și anticipa comportamentul de consum al clienților și pentru a dezvolta experiențe de shopping personalizate pentru fiecare client în parte, sunt alte două direcții care vor atrage investiții importante din partea comercianților online în următoare perioadă și vor angrena resurse importante din partea dezvoltatorilor software.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri