Turcii de la Trendyol, platforma de e-commerce al cărei acționar majoritar sunt chinezii de la Alibaba, își anunță strategia de dezvoltare în România. Una dintre cele mai importante investiții constă în deschiderea în București a unui depozit ce va deservi Europa de Sud-Est și va deveni operațional la finalul anului.
Până la începutul anului, Trendyol era prezent în țara noastră prin intermediul altor marketplace-uri, precum Fashion Days. De la începutul anului a intrat pe piața locală cu propria platformă, un marketplace în care au peste 300.000 de selleri și în care vrea să înroleze și selleri locali. Începând cu ultimul trimestru vor începe înrolarea sellerilor mari, urmând ca în 2025 să fie înrolați și retailerii de nivel mediu-mic.
Noile investiții ale Trendyol în România se vor concentra pe zona de marketing, dar și pe zona operațională. Pentru depozitul pe care plănuiesc să-l deschidă până la finalul anului în apropierea Bucureștiului vor angaja 250 de persoane.
Vino alături de noi la ecomTEAM, pe 19 și 20 septembrie, unul dintre cele mai mari evenimente dedicate industriei de e-commerce. Înscrie-te AICI.

Digitalizarea scăzută a retailului, unul dintre principalele motive pentru care turcii de la Trendyol care au venit în România
Trendyol precizează că modelul său de business se concentrează pe atragerea în marketplace a sellerilor locali din piețele pe care intră, descriindu-se ca un mall online.
„Vom ajuta retailerii locali să se digitalizeze. Noi considerăm că suntem un mall digital(...) Penetrarea digitalizării în retail este scăzută, la nivelul la care era Turcia în urmă cu 6-7 ani. Vom ajuta retailerii locali să se digitalizeze, dar să se și extindă pe piețe precum Turcia, țări din Orientul Mijlociu și inclusiv China”, precizează Caglayan Cetin, Presedintele Trendyol Group.
De la începutul anului, reprezentanții Trendyol precizează că au vândut în România 3 milioane de produse și că ambiția lor este să ajungă cel mai mare jucător de e-commerce la nivel local. Aceștia adaugă că 75% dintre produsele de pe Trendyol sunt fabricate în Turcia, iar restul sunt făcute în alte țări precum Japonia, Germania, China etc. În acest moment, Trendyol are pe platformă în România 2 milioane de produse din categoria Fashion, volum care se va cvadrupla până la finalul anului, conform declarațiilor oferite de Caglayan Cetin.
De asemenea, marketplace-ul se va extinde și către alte categorii de produse, dincolo de cele din categoria Fashion. Întrebat în legătură cu poziționarea față de platforme chinezești precum Shein și Temu, Caglayan precizează că produsele Trendyol sunt de mult mai bună calitate, iar prețurile sunt competitive.
Grupul Trendyol a fost evaluat la peste 16,5 miliarde de dolari în 2021, Alibaba deținând 70% din compania.