Dincolo de zona de plăți, Mastercard a dezvoltat mai multe unelte prin care le poate oferi retailerilor cunoștințe importante referitoare la modul în care trebuie personalizată experiența clientului sau cât de expuși sunt aceștia în ceea ce privește securitatea. Despre astfel de soluții a vorbit Corina Bulimar, Business Development Director Mastercard, în cadrul evenimentului European Digital Commerce, organizat de VTEX în București.
Ultimii ani au adus o creștere a plăților cu cardul, cât și o creștere a industriei de e-commerce la nivel local, estimată la o valoare de peste 11 miliarde de euro în 2024, incluzând atât comerțul cu bunuri, cât și cel cu servicii.
Bulimar precizează că Mastercard crede foarte mult în personalizarea experienței, mai ales în acest context în care e-commerce-ul continuă să se dezvolte. Această personalizare se desfășoară pe baza datelor pe care retailerii le au cu privire la consumatorul ce le trece pragul fizic sau virtual.
„Există o mulțime de surse de date, dar sunt două mari provocări. Sunt atât de multe date încât la un moment dat retailerii se pierd și renunță la a mai extrage acele cunoștințe care îi fac să împingă afacerea mai departe. Al doilea lucru se referă la faptul că de multe ori știu foarte bine ce se întâmplă în prăvălia lor, în industria lor, dar se cam opresc acolo. Nu știu ce se întâmplă mai departe, nu știu să vadă ce se întâmplă cu consumatorul dincolo de industrie”, precizează Corina Bulimar(foto).
Bulimar explică că aici intervin soluțiile Mastercard, care ajută retailerii să înțeleagă preferințele clienților în afara industriei pe care o reprezintă. Compania a achiziționat la finalul anului 2021 platforma de personalizare Dynamic Yield, de la gigantul McDonald’s.
„Nu ne-am oprit aici, la a achiziționa o platformă ce livrează personalizare, ci am îmbunătățit-o”, precizează reprezentanta Mastercard, explicând că și în cazul în care vorbim de un utilizator anonim, despre care comerciantul nu știe mare lucru, platforma poate folosi diverși algoritmi de predictivilitate pe care Mastercard îi are pentru a afișa utilizatorului pagini diferite, în funcție de diverși parametri.
Reprezentanta Mastercard precizează că analiza pleacă de la datele pe care le are retailerul despre consumatori, apoi printr-o integrare API se adaugă o serie de date extra.
„Sunt date precum codul poștal, vremea din locația respectivă, locul din care se loghează. Soluția creează o serie de buline care se numesc profiluri de afinitate”, adaugă Bulimar.
European Digital Commerce Summit 2024 este evenimentul găzduit de VTEX și AWS Web Services, main partner theMarketer şi sponsorizat de ITG, Innobyte, Iviteb, FAN Courier, Zitec, Mastercard, PayU, UpSwing, Nagarro și Netopia Payments.