Cătălin Bordei, Innobyte: Retailerii vor trebui să-și optimizeze procesele și să transforme expansiunea într-un model profitabil

Sursǎ foto: Ei Ywet / Shui

Cătălin Bordei, Innobyte: Retailerii vor trebui să-și optimizeze procesele și să transforme expansiunea într-un model profitabil

Cuprins Articol:

În 2025, când vine vorba de industria de e-commerce, Cătălin Bordei, managing partner al Innobyte, companie românească de dezvoltare software specializată pe e-commerce, se așteaptă ca accentul să cadă pe sustenabilitate și eficiență. Acesta vorbește într-un interviu acordat Wall-street.ro despre evoluția industriei în 2024 și direcțiile pe care le vede pentru anul 2025 la nivelul industriei.

Reprezentantul Innobyte consideră că trendurile actuale vor continua să se dezvolte, multe dintre ele devenind noul standard al industriei. Spre exemplu, plățile digitale rapide, precum Apple Pay și Google Pay vor deveni norma, iar experiențele de cumpărare vor fi tot mai personalizate.

„În 2025, ne așteptăm ca accentul să cadă pe sustenabilitate și eficiență. După o perioadă de creștere accelerată, retailerii vor trebui să optimizeze procesele și să transforme expansiunea într-un model profitabil. Vor câștiga teren serviciile adiționale – asigurări, garanții extinse, buy-back și produse recondiționate – alături de ecosistemele bazate pe subscription și loyalty”, precizează Cătălin Bordei(foto) într-un interviu acordat Wall-street.ro.


.

Elemente cheie pentru cei care vând online în 2025

Concentrarea pe client rămâne esențială în 2025, iar cei care prioritizează experiența utilizatorului vor avea succes pe termen lung. Elementele cheie pentru 2025, în viziunea lui Cătălin Bordei, sunt:

  • O ofertă de produse și servicii atractivă, inclusiv beneficii suplimentare precum garanții extinse și buy-back.
  • Prețuri competitive și campanii de marketing transparente.
  • Platforme optimizate pentru o experiență rapidă, simplă și sigură.
  • Programe de loialitate care să crească retenția clienților.
  • Un suport eficient și interacțiuni rapide cu utilizatorii.

„Retailerii care vor reuși să creeze un ecosistem de valoare în jurul brandului lor vor atrage clienți fideli și vor asigura o creștere solidă și sustenabilă. Cu partenerii potriviți și o strategie clară, 2025 poate fi un an excelent pentru dezvoltare”, precizează Cătălin Bordei.

Două direcții majore pentru e-commerce

În 2024, Cătălin Bordei consideră că două direcții majore care au marcat industria au fost generalizarea, reprezentată de expansiunea marketplace-urilor care acaparează piața prin diversificarea ofertelor, și specializarea, apariția și consolidarea magazinelor online de nișă, care oferă produse și servicii ultra-personalizate.

„De asemenea, observăm o creștere a interesului pentru experiențele omnichannel, personalizarea interacțiunilor cu clienții și soluțiile de livrare rapide, precum lockerele. Pe partea tehnică, composable commerce devine tot mai relevant, iar plata cu Apple Pay și Google Pay câștigă teren ca metodă preferată de tranzacție. Un alt trend emergent este expansiunea platformelor B2B eCommerce, pe măsură ce tot mai multe companii recunosc beneficiile digitalizării proceselor de vânzare”, precizează reprezentantul Innobyte pentru Wall-street.ro

În 2024, Innobyte și-a concentrat investițiile pe două direcții: consolidarea echipei și acțiuni de marketing cu impact. În 2025, extinderea echipei, atât numeric, cât și prin dezvoltarea competențelor profesionale se află de asemenea printre prioritățile companiei.

Personalizate pentru tine