E dificil să ne imaginăm funcționarea vreunei companii fără existența tehnologiilor din prezent. Pariind pe evoluția continuă a tehnologiei, Cristi Movilă, Partner and CEO EMEA & APAC IT Globers, a declarat că își dorește un hub în România, țintind la o echipă de 100 de specialiști, de la circa 12, în prezent. ”Există nevoie de implementări de platforme eCommerce, avem o echipă destul de bine formată în Spania, pe care o dezvoltăm. Continuăm să aducem oameni și în România, să avem și aici o echipă consolidată”, a declarat Movilă, în cadrul Maratonului Interviurilor, organizat cu ocazia ecomTEAM 2024.
În ceea ce privește relația României cu noile tehnologii, vorbim despre o piață care se maturizează, o piață aflată în continuă evoluție în acest sens. Demersurile spre transformare s-au materializat consistent în perioada pandemiei, când, forțate de circumstanțe, companiile au trebuit să bată palma cu online-ul. În acest context, Movilă admite existența unor lacune mari în înțelegerea folosirii datelor colectate de companii.
”Lucrând mai mult cu Big Data, ne-am dat seama că foarte puține companii colectează cu adevarat date sau fac ceva cu datele colectate. Dacă ne uităm la piete mult mai dezvoltate decât România, vedem că și țara noastră merge în aceeași direcție. Câteodată, forțat sau poate brut, companiile înțeleg că trebuie să investească în tehnologie pentru a putea rămâne relevanți. Sunt multe companii din străinătate care intră în România cu exemple de tehnologie și reușesc să facă tehnologia să lucreze pentru ele”, a explicat Movilă.
Sfatul lui Movilă pentru magazinele online: ”Ascultă-ți consumatorul!”
Poate suna clișeic, însă toate companiile, indiferent de nișa în care activează, își doresc să creeze o experiență bună consumatorului final și vor ca acesta să se întoarcă. Însă cum pot crea această experiență, care sunt acele tips & tricks cu care îi pot câștiga fidelitatea?!
E foarte important pentru consumator să nu îi înșeli așteptările. Consumatorul alege să intre într-un contract la distanță cu tine pentru o nevoie de-ale lui, pentru acea achiziție online. E foarte important să livrezi ceea ce ai promis.
Cristi Movilă, Partner and CEO EMEA & APAC IT Globers
Movilă insistă asupra feedback-ului primit din partea consumatorului, pe care îl descrie ca fiind esențial în dezvoltarea businessului. De asemenea, o consideră o cutumă cu aplicabilitate facilă în cadrul companiilor mici, unde plaja de clienți este cu mult restrânsă.
”Cât despre companiile mari, acestea au un grup mare de clienți pe care îi pot prioritiza. `De ce nu ai mai cumparat de la mine, de ce ai revenit` sunt întrebări de bază în evoluția businessului. E foarte important să îți asculți cumpărătorul și ca acesta să vadă că, pe baza feedback-ului său, ai schimbat ceva în business. În 2024, nu mai vorbim despre un site bine pus la punct, cu produse bine documentate, astea-s chestiuni pe care le numesc de igienă deja. Acum atenția trebuie atribuită clientului”, a precizat Movilă.
Inteligența Artificială, catalizatorul din eCommerce
Evoluția tehnologică ne surprinde zi de zi, iar instrumentele menite să ne ușureze activitatea sunt din ce în ce mai inovative. Movilă este de părere că ”Inteligența Artificială pentru eCommerce e cum a fost electricitatea pentru revoluția industrială, nu prea funcționează una fără alta”, amintind încă o dată de folosirea acestor mecanisme în beneficiul clientului.
„E foarte important să învățăm cum să lucrăm cu astfel de instrumente. Pot analiza comportamente, tipare, afinități pentru anumite produse, afinități pentru alte servicii, pot analiza inclusiv sentimente. Există modalități de cercetare a feedback-urilor clienților și pot fi stabilite principalele probleme”, explicat acesta.
Dacă companiile nu folosesc Inteligența Artificială în beneficiul lor pierd fabulos de mult. Mai mult decât atât, nu doar devin irelevante, ci încetează să existe.
Cristi Movilă, Partner and CEO EMEA & APAC IT Globers
ecomTEAM este un eveniment organizat de Wall-Street.ro și a fost susținut de:
- Main Partner: FAN Courier
- Gold Partner: IT Globers
- Silver Partners: Daktela, Innobyte, Gun Media, Netopia Payments, ING Bank, Limitless Agency, RTB House, DPD, Sameday, Dyver, InvestHK, Optimized, Mizar, Cargus, MTH Digital, DHL, MerchantPro, UpSwing.
- Event Sponsors: Mavericks, 2Ship, Roweb, Consulting Hungary
- With the support of: FULL OUT Media
- Agency Partners: Bossnet, Alt Express, Spot Group, AYSA
- Supported By: Magnolia.ro, Leonidas, Autonom