Dacia Sandero, care a intrat în cea de-a treia generație în 2020, va primi anul acesta un facelift, producătorul dorind să alinieze estetica hatchback-ului popular la noul limbaj vizual al mărcii. Imagini cu mașina, în versiunea Stepway, au apărut pe internet, modelul fiind văzut fără urmă de camuflaj. Totuși, cea mai mare noutate este sub capotă.
Cum arată Dacia Sandero cu noua sa „față”
Les premières images de la nouvelle Dacia Sandero hybride en plein jour ! https://t.co/U7I1uy9dEQ
— L'Automobile Magazine (@LAutomobileMag) July 18, 2025
Dacia Sandero, cea mai populară mașină nouă în Europa anul trecut, va trece printr-un update estetic anul acesta, iar noile elemente din grila față, dar și de la nivelul capotei și a barei față, au putut fi văzute pe o mașină de teste surprinsă în Franța, scrie l'Automobile.
Motivul pentru care mașina a putut fi surprinsă fără camuflaj este simplu: angajații Dacia se deplasaseră în Marsilia pentru a filma noul spot publicitar dedicat variantei facelift a lui Sandero. Aceasta va fi prezentată cândva în a doua jumătate a acestui an, fiind urmată apoi de Jogger facelift.
Sandero a trecut deja printr-un facelift, în momentul în care a debutat noua siglă Dacia, iar aceste ultime schimbări estetice vor fi ultimele înainte de lansarea generației a patra, în 2027. Aceasta va beneficia și de o versiune 100% electrică, folosind platforma AmpR Small ce a debutat pe Renault 5 E-Tech electric, mașină pe care Wall-Street.ro a avut deja ocazia să o testeze.
Cele mai mari noutăți sunt în zona capotei, care are acum un design mai profilat, cu protuberanțe ce amintesc de SUV-urile Duster și Bigster. Totodată, aceste două modele mai mari „împrumută” micuțului Sandero și grila cu elemente rectangulare în „plasă”, același model fiind folosit și pentru admisia din bară, și pentru grila pe care este poziționată sigla Dacia.
Partea din spate nu a fost, până la data realizării acestui articol, fotografiată, dar putem presupune că design-ul semnăturii luminoase a stopurilor va fi alterat, la fel ca și desenul barei spate și a elementelor „de teren” aferente versiunii Stepway.
Ce motorizări va utiliza Dacia Sandero facelift
Până să vorbim de partea tehnică, trebuie spus că Sandero facelift, care probabil va ajunge în showroom-uri la începutul anului viitor în urma unei lansări în toamnă, va beneficia de hardware de la Dacia Duster. Mai precis, ar fi vorba de un nou sistem de infotainment, cu ecran de 10 inchi. De asemenea, varianta de bază va folosi instrumentarul de 7 inchi.
Trecând peste acest aspect, care va moderniza cu siguranță look-ul planșei de bord, marea noutate a lui Sandero facelift se află sub capotă. Asta pentru că Sandero va deveni cel mai nou model Dacia hibridizat, călcând pe urmele lui Duster, Bigster și Jogger.
În trecut, CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, a vorbit despre nevoia ca Sandero să devină hibrid, iar acest lucru va deveni realitate prin adoptarea unei versiuni mild-hybrid a propulsorului de 1,2 litri cu patru cilindri. Acesta va înlocui agregatul actual de 1,0 litri și trei cilindri, care nu beneficiază de asistență electrică.
Mișcarea a fost făcută pentru a respecta viitoarele norme de poluare Euro 7, dar trebuie spus că versiunea de bază va folosi motorul de 1.200 cmc fără susținere hibridă, cu 100 cai putere. Grație motorului electric, puterea va crește la 110-115 cai putere cu mild-hybrid, iar o versiune dual-fuel cu GPL va avea 120 de cai putere.
În plus, presa franceză dă de înțeles că Dacia ia în considerare utilizarea noului agregat HR18 (Hybrid 155) și pe Sandero. Motorul, care a debutat pe Bigster în premieră pentru Grupul Renault, va fi adoptat și de Duster, dar pare că ar putea ajunge și pe Sandero. Nu este clar, încă, momentul pe care Dacia îl va alege pentru a lansa Sandero facelift, dar se știe că la IAA Mobility de la Munchen (9-14 septembrie), Dacia nu va avea un stand propriu, deci producătorul ar putea alege un eveniment de sine-stătător.