Mercedes-AMG One este, fără doar și poate, una dintre cele mai pretențioase mașini moderne, iar asta din cauza motorului de 1,6 litri turbo V6 derivat din lumea Formulei 1. De aceea, poate că nu este surprinzător faptul că producătorul german a emis o cerere de rechemare în service a tuturor modelelor comercializate până acum - inclusiv a celui din colecția lui Ion Țiriac - deși mai neobișnuit este motivul.
De ce trebuie să te prezinți la service dacă ai un Mercedes-AMG One
Notificarea a fost, inițial, transmisă în Germania, săptămâna trecută, când Autoritatea Federală de Transport (KBA) a transmis că o prindere de asigurare la un cablu al sistemului hidraulic ce activează eleronul spate lipsește. Este cunoscut că Mercedes-AMG s-a chinuit la propriu să fiabilizeze și să pregătească motorul termic de 1,6 litri pentru a fi omologat pentru stradă, iar CEO-ul AMG a declarat în trecut că nu va mai încerca niciodată așa ceva.
Totuși, nu motorul reprezintă un risc de incendiu, ci aripa spate. De ce? Se pare că, din cauza că respectiva prindere de asigurare (pin de siguranță sau pinlock, în engleză) lipsește, lichid de la sistemul hidraulic s-ar putea scurge pe componente din compartimentul motor, ceea ce ar putea duce la o vâlvătaie, pentru că acele componente se încing în timpul mersului.
În total, 219 unități din seria limitată a lui Mercedes-AMG One sunt vizate de rechemare, respectiv modelele produse între 12 decembrie 2022 și 9 mai 2025. Dintre acestea, 183 de unități se află în Germania. În total, Mercedes-AMG nu intenționează să construiască mai mult de 275 de exemplare din exoticul AMG One.
Cum poate fi remediată problema
În urmă cu mai bine de un an, Țiriac Collection s-a îmbogățit cu un Mercedes-AMG One. Vestea bună este că problema descoperită la hypercar-ul de aproape 3 milioane de euro (2,8 milioane de euro, ca să fim pedanți) este ușor de remediat. Vestea proastă este că autoritățile germane spun că au primit informații despre un incident care ar fi provocat de elementul de siguranță lipsă și care s-ar fi soldat cu pagube materiale și/sau cu rănirea de persoane.
Operațiunea din service este banală. Mașina va fi verificată și, în cazul în care respectivul element lipsește de pe mașina unui cllient, el va fi montat, fără să fie necesară scoaterea aripii deportante spate sau a sistemului hidraulic aferent.
Nu se știe dacă rapoartele menționate de KBA țin de exemplarul care a luat foc la începutul lunii iunie, deoarece nu s-a publicat o cauză oficială a acelui incendiu. Cu toate acestea, presa sugerează că problema nu ar fi avut legătură cu motivul acestei rechemări. Mașina respectivă aparținea unui client german.
Mercedes-AMG One este o mașină la care inginerii Stelei în trei colțuri au lucrat vreme de mulți ani, cu aportul direct al piloților de F1 Nico Rosberg și Lewis Hamilton - pe atunci componenți ai formației din F1 a mărcii din Stuttgart. Modelul a fost dezvăluit, sub formă de concept, în 2017. Ulterior, „Project One”, așa cum a fost cunoscut inițial, a fost amânat de mai multe ori, mai ales pentru că inginerii nu puteau să coboare turația motorului la ralanti, iar situația emisiilor de noxe a fost la rândul ei una complicată. Până la urmă, Mercedes-AMG a confirmat că mașina nu poate fi omologată în Statele Unite.