Saga Aeroportului București-Sud continuă: Când se face studiul de fezabilitate

Sursǎ foto: Shutterstock.com

Saga Aeroportului București-Sud continuă: Când se face studiul de fezabilitate

Cuprins Articol:

Aeroportul București-Sud, cunoscut și sub denumirea de Aeroportul Constantin Brâncuși București, este un soi de fata morgana pentru locuitorii Capitalei, discuții despre începerea șantierului, studii de fezabilitate, investitori și operatori datând încă din 2011. Acum, Daniel Băluță, primarul Sectorului 4, a declarat când se va realiza,în fine, studiul de fezabilitate.

Bucureștiul ar putea avea un nou aerport... cândva

Pe Wall-Street.ro, scriem despre acest proiect de mai bine de un deceniu. Ca o retrospectivă, iată care erau cifrele cu care se lăuda viitorul aeroport în 2012, la circa un an de la apariția primelor discuții despre acest proiect.

„Infra Group, companie deținută de omul de afacerei Nelu Iordache, a semnat în martie un contract cu firma de consultanță în aviație Lufthansa Consulting, care în 4-5 luni va realiza proiectul Aeroportului Internațional București Sud Adunații Copăceni”, relatam la acel moment. „Construcția aeroportului ar putea începe la finalul anului, fiind dezvoltat în 3-4 faze pe un teren de circa 300 de hectare. Pentru prima fază, investiția este de până la 120 de milioane de euro, iar întreaga investiție se ridică la 200-220 de milioane de euro”.

Acestea erau datele problemei, așadar, în 2012. Șase ani mai târziu, nu începuse niciun șantier, iar guvernul României adopta un pachet de investiții strategice, printre care se afla și construirea unui aeroport în sudul Bucureștiului. „Conform South Development Group, dezvoltatorul proiectului, aeroportul se va construi pe o suprafață de 2500 de hectare, urmând a avea 5 terminale construite în 3 faze.”

Mai târziu, în 2019, „Abu Dhabi Airports a anunțat semnarea unui memorandum de înțelegere cu South Development Group pentru realizarea aeroportului”. Peste alți doi ani, un alt acord a fost semnat cu conglomeratul de companii internaționale Trillium Fund, care dorea să construiască și un complex rezidențial în vecinătatea aeroportului.

Băluță: Studiul de fezabilitate se va realiza în 2026

Și mai recent, în 2023, primarul Sectorului 4, a spus că proiectul aerportului va fi derulat de primăria pe care o păstorește în parteneriat cu Consiliul Județean Giurgiu.

„Este vorba despre construcţia unui aeroport pe care comunitatea noastră, a celor din sectorul 4, împreună cu Consiliul Judeţean Giurgiu, îl vor realiza împreună, iar această asociere în cursul săptămânii viitoare va căpăta şi forma documentelor, iar în următoarea lună vom avea posibilitatea să semnam inclusiv realizarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate", a spus Daniel Băluţă.

Potrivit edilului Sectorului 4, aeroportul trebuie să aibă atât terminale de pasageri, cât şi de cargo. El a atras atenţia că numărul de pasageri de pe Aeroportul Otopeni este mai mare decât poate acesta să ducă.

Acum, aflăm că aeroportul va deservi și pe cei din Bulgaria, iar CJ Giurgiu caută un (alt) partener privat pentru a susține investiția. „Această dorință de a echilibra dezvoltarea orașului reprezintă o urgență pentru mine și pentru Consiliul Județean Giurgiu, partenerul nostru în acest proiect”, a transmis Băluță. „Am finalizat Studiul de prefezabilitate. Avem un Studiu de oportunitate făcut cu mult simț de răspundere. Și, înainte de a trece la următoarea etapă, am început să prezentăm diferiților investitori în ce constă acest proiect”, a adăugat acesta.

„Aeroportul va reuși să se adreseze nu doar românilor ci și vecinilor noștri din Bulgaria, din zona Giurgiu”, a spus Băluță la București FM. Acesta a explicat că procesul de construcție al aeroportului va dura circa opt ani, deci, cel mai devreme, acest hub de transport pe calea aerului va fi gata prin 2035.

Personalizate pentru tine