Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti va avea un nou terminal de pasageri, cu o suprafata de 100.000 de mp, care face parte din programul de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare, derulat, in prezent, de Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB). Investitia in noul terminal si in infrastructura aeroportuara necesara ar urma sa coste 4,7 miliarde de lei si sa fie gata in 5 ani, potrivit unui proiect de Hotarare a Guvernului pus in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Transporturilor.

Programul consta in construirea unui nou terminal de pasageri si a infrastructurii aeroportuare. „Principalele lucrari care se vor realiza in principal in zona dintre cele doua piste existente includ construirea unui nou terminal de pasageri, capabil sa acomodeze traficul de pasageri existent si prognozat, noi cai de rulare si platforme pentru aeronave si infrastructura aeroportuara asociata acestora. Totodata, in zona de est se va dezvolta infrastructura noua de acces la aeroport, dar si alte infrastructuri adiacente activitatii aeroportuare”, se arata in proiect.

Ce trebuie sa se construiasca

Potrivit analizelor efectuate in cadrul studiului de fezabilitate, ar urma sa se construiasca terminalul, platforma, sistemul de cai de rulare, drumuri de acces, parcari si infrastructura, respectiv constructiile auxiliare.

In concordanta cu etapele de realizare a noului terminal, sistemul suprafetelor de miscare se va extinde modular, printr-o platforma centrala, care deserveste ambele terminale pe o perioada intermediara si o alta platforma situata langa terminalul nou-construit.

De asemenea, s-a rezervat o suprafata dedicata in partea de nord pentru un eventual integrator cargo.

La sud-est de zona noului terminal va fi amplasat un parc tehnologic - high tech, care va fi dezvoltat modular. Pentru functionalitatea acestuia, va fi necesar inca un drum de acces catre noua zona.

Cat va costa?

Investiile din „Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la Aeroportul International Henri Coanda-Bucuresti” se ridica la 4,7 miliarde de lei, echivalentul a putin peste un miliard de euro.

Sursele de finantare ale Programului strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la aeroportul Otopeni vor fi asigurate din surse proprii ale CNAB, fonduri nerambursabile, credite bancare, forme legale de participare a capitalului privat, fonduri publice obtinute in conditiile legii si alte surse legal constituite.

Impactul socio-economic al proiectului

Impactul economic direct consta in generarea de locuri de munca si cresterea acestora in perimetrul aeroportuar, generarea de venituri si valoare adaugata mare din activitatile asociate cu operarea aeroportului, in aeroport sau situate langa aeroport.

Impactul economic se va resimti si asupra produselor si serviciilor necesare functionarii aeroportului, precum si alimentarii acestuia cu bunuri, produse si servicii. Aici intra distribuitorii de alimente si bauturi, servicii necesare efectuarii operatiunilor de alimentare cu combustibil a aeronavelor si auto din zona aeroportuara, companii care ofera servicii de contabilitate si juridice, precum si agentii de turism, rezervari bilete, rent-a-car, taxi etc.

Alte preturi ale terminalelor

In mai 2008 a fost inaugurat terminalul de sosiri pentru pasageri al aeroportului din Cluj, cu o suprafata de 10.812 mp, care a costat peste 15 milioane de euro, iar un an mai tarziu a fost inaugurat terminalul de plecari, cu o suprafata de 16.000 de mp, o investitie care a costat 26 de milioane de euro.

Aeroportul din Oradea a investit 22 de milioane de lei in terminalul care ar trebui sa fie inaugurat in luna august a acestui an, potrivit Digi24.

Sursa foto: aapsky/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri