Sistemul de informare a călătorilor privind sosirea şi plecarea trenurilor s-a defectat, din cauza unui deranjament în Gara de Nord Bucureşti, a anunţat compania CFR SA.
Practic, tabelele de teleafişaj, panourile de informare localizate pe peroane şi camerele de luat vederi din incinta gării nu mai funcţionează.
La încercarea accesării camerei web live pusă la dispoziție de CFR, pe site-ul transportatorului apare următorul mesaj: „Serviciu temporar indisponibil din cauza unor probleme tehnice. Vom reveni în cel mai scurt timp”.
"Având în vedere natura problemei, CFR SA colaborează cu CFR Călători pentru informarea corectă şi rapidă a publicului călător. Regretăm disconfortul creat şi vă informăm că personalul responsabil acţionează pentru remedierea acestui deranjament, în cel mai scurt timp posibil, cu scopul de a relua informarea corectă a publicului călător", dau asigurări reprezentanţii companiei.
CFR Călători spune că nu va da faliment, dar are un buget de supraviețuire
CFR Călători are un buget de supravieţuire, nu de dezvoltare, nu va intra în faliment şi nici nu va opri traficul, dar riscă intrarea în incapacitate de plată, a declarat, pe 19 iunie, directorul general al companiei, Traian Preoteasa, într-o conferinţă de presă.
Preoteasa a spus că a solicitat pentru 2025 să se aloce companiei o sumă egală cu execuţia de anul trecut, în condiţiile în care prin Ordonanţa Trenuleţ s-au pierdut aproape 250 de milioane de lei din facilităţile acordate studenţilor, care au fost modificate.
"Ni s-au alocat prin bugetul de stat 2,135 miliarde de lei. Nu au fost la nivelul execuţiei, dar eram mulţumit cu această cifră. Numai că bugetul de venituri şi cheltuieli se face în concordanţă cu o filă de buget emisă de Autoritatea de Reformă Feroviară. (...) Imediat după emiterea Legii bugetului de stat, Autoritatea de Reformă Feroviară trebuia să înainteze un act adiţional cu compensaţia unitară pentru fiecare operator feroviar de călători", a explicat şeful companiei.
Potrivit lui, anul trecut compensaţia unitară era în valoare de 44,73 lei pe tren-km şi au căzut de comun acord ca anul acesta să aibă o compensaţie conform Ordonanţei Trenuleţ indexată cu rata inflaţiei şi s-a ajuns la 47,4 lei pe tren-km.
„Mi s-a dat o hârtie sub semnătura preşedintelui ARF că asta e suma pe care să formăm bugetul nostru de venituri şi cheltuieli şi l-am făcut, cu un exerciţiu cu profit de 15 milioane de lei venituri şi cheltuieli. Nici în ziua de astăzi nu avem semnat acest act adiţional pe 47 de lei şi ni se plăteşte o compensaţie unitară de 33 de lei. 33 de lei a fost în anul 2022 compensaţia unitară. De atunci, energia electrică şi motorina aproape s-au dublat, a intrat în aplicare Legea statutului feroviar care ne obligă să ducem salariile angajaţilor CFR în funcţie de salariul minim pe economie indexat cu indici din lege”, a mai spus Preoteasa.
Acesta a subliniat că toate aceste cheltuieli sunt obligatorii prin lege, însă nu a reuşit să pună definitiv statutul feroviar în aplicare pentru că sunt "nişte sume pe care efectiv nu ne le permitem".