Future Banking Summit 2025. Adrian Dinculescu, Namirial: „AI-ul ar putea ajuta angajații să se reorienteze la locul de muncă către alte poziții”

Sursă foto: Ovidiu Udrescu

Future Banking Summit 2025. Adrian Dinculescu, Namirial: „AI-ul ar putea ajuta angajații să se reorienteze la locul de muncă către alte poziții”

Cuprins Articol:
Inteligența artificială a schimbat arhitectura pieței muncii, iar pentru mulți angajați, ideea că un algoritm le-ar putea lua locul provoacă teamă. Totuși, potrivit lui Adrian Dinculescu, Managing Director Namirial România, AI-ul ar trebui privit nu ca o amenințare, ci ca un partener care poate ajuta angajații să evolueze și să se reorienteze profesional în cadrul aceleiași organizații.

„Vor fi persoane care pot să își piardă locurile de muncă. Spun pot, fiindcă AI-ul trebuie văzut ca un partener care ar trebui să ajute angajații și să le ofere posibilitatea de a se reorienta la locul de muncă către alte poziții. Poate exista o reducere a numărului de angajați, dar poate duce către alte domenii”, a explicat Adrian Dinculescu, în cadrul Future Banking Summit 2025.

Reprezentantul Namirial a adăugat că tehnologia poate elibera oamenii de sarcini repetitive, oferindu-le timp pentru activități care necesită gândire critică, empatie și decizie umană, abilități care nu pot fi replicate complet de mașini.

Namirial are deja un Chief AI Officer

Compania Namirial a început deja integrarea inteligenței artificiale în procesele sale, atât interne, cât și în soluțiile destinate clienților.

„Folosim soluții de AI de ceva timp. Am înglobat tehnologia AI în soluțiile de identificare la distanță. Au decis să ne sperie și pe noi, ca angajați, când am aflat că s-a angajat un CAIO - Chief AI Officer. Vom îngloba partea de AI în toate procesele - fie soluții către clienți, fie procese interne”, a spus Dinculescu.

Cum contribuie AI-ul la încredere și la combaterea fraudei

Namirial activează în zona serviciilor de încredere digitală – o arie unde securitatea și acuratețea sunt esențiale. Dinculescu a explicat că AI-ul este deja folosit pentru verificări și prevenirea fraudei, dar rămâne întotdeauna sub supravegherea umană.

„Discutăm despre intelligent trust services. Integrăm AI-ul în partea de verificare, nu în task-uri foarte complexe. Căutăm în baze de date și oprim ceea ce numim hemorrhagic fraud, când cineva vrea să atace sistemul cu aceleași date sau cu date similare. AI-ul nu va putea fi niciodată 100% autonom în zona de trust, fiindcă e foarte important să menții încrederea. Atunci când vorbim despre servicii de încredere, asta e totul”, a explicat el.

Namirial, cu sediul în Senigallia, Italia, este recunoscută și apreciată de clienți pentru suita sa completă de soluții digitale, care include fluxuri de lucru pentru semnături electronice, procese de onboarding și orchestrare a identității digitale, tehnologii de încredere digitală și arhivare electronică calificată pentru companii, IMM-uri și profesioniști.

Future Banking Summit este un eveniment organizat de Future Banking, cu sprijinul Raiffeisen Bank Romania, UniCredit Bank Romania, Mastercard, BCR, Garanti BBVA Romania, Visa, Evrotrust, Adastra, DoAff, RoPay, Entrust - (Gold Partners), Zitec, Graia, ING Romania, NETOPIA Payments, Optimizor, BLIK, Dendrio, ADVAHOO, fme Romania, CEC Bank, SAS, INFORM, member of AUSTRIACARD HOLDINGS, BRD - Groupe Societe Generale, Namirial, Token Payment Services, xMoney, FintechOS, Intuitech, Salt Bank, ASEE, certSIGN, IT Smart Systems, TCN, Wonderful, GFT Technologies, Imobiliare.ro Finance  - (Silver Partners), theMarketer, SelfPay - (Expo Area Partners), ROPECO, LENDOX - (Sponsors) și cu suportul Chocolissimo Romania, Magnolia, Libris și Clinica ORL Dr. Daniela Ionescu.

 

Personalizate pentru tine