Modelul CTS Modelul CTS de la Cadillac este unul extrem de important, din doua puncte de vedere. CTS exprima cel mai bine noua linie de design (unul foarte indraznet) de la Cadillac si este cam singurul model din gama care poate tenta clienti europeni.
Nu in ultimul rand, versiunea extrema, CTS-V este creata cu gandul la concurenta europeana. Platforma tehnica setata dupa stilul european, chiar pe Nurburgring si puterea motorului au generat comparatii directe cu BMW M5, Mercedes E 63 AMG si Jaguar XF-R.
Design
Cadillac pluseaza acum, cu o versiune coupe a lui CTS, despre care spune ca nu imparte cu berlina decat plansa de bord, platforma tehnica fiind una cu multe modificari, operate special pentru aceasta versiune de caroserie.
Designul este in acelasi stil, cu faruri si stopuri inguste si pozitionate pe verticala. Masina arata insa mult mai dinamic datorita partii spate relativ compacte si montantilor centrali camuflati.
Dotari
Ca de obicei, americanii nu sunt foarte darnici cu motorizarile, asa ca noul CTS Coupe vine deocamdata cu un singur propulsor.
Este vorba de un V6 de 3,6 litri, cu injectie directa, care produce 304 CP. Acesta este cuplat, in echiparea standard, la o cutie de viteze manuala, cu 6 trepte, una automata, tot cu 6 trepte, fiind disponibila optional.
Tractiune spate sau integrala
Americanii ofera coupe-ul CTS cu tractiune spate sau integrala, puntea spate beneficiind si de un diferential cu alunecare limitata.
La nivelul suspensiilor sunt disponibile doua setari, una orientata catre sport pur si una pentru utilizarea normala.
Sursa: Sotto