Cadillac Celestiq este cel de-al doilea model electric din portofoliul Cadillac după Lyriq și vrea să readucă producătorului american gloria de altă dată. Cu un preț începând de la 300.000 dolari este cel mai scump produs marca General Motors, iar Celestiq impresionează până și cu prețul stopurilor sale.

Cândva, în vremurile în care scotea de pe linia de producție din Detroit celebrele modele cu motoare V16, Cadillac era cunoscut drept „Standard of the World”, dar, cu timpul, lumea a început să se miște mai repede și Cadillac a rămas în urmă. Mărcile europene au devenit standardul în materie de lux motorizat pe patru roti și General Motors a muncit în fel și chip pentru a recăpăta gloria pierdută, cel mai bun exemplu fiind conceptul Sixteen din 2003.

Cu un motor de 13,6 litri, Sixteen ne-ar fi putut oferi 1.000 de cai putere și 1.356 Nm, dar nimeni nu s-a putut bucura de el. Acum, odată cu intrarea într-o nouă epocă a electrificării, General Motors a realizat că acesta poate fi momentul unui nou început. Astfel, cel de-al doilea model full electric din grila Cadillac este Celestiq, o limuzină de lux cu un preț ce va începe de la 300.000 dolari.

Stopurile tip bumerang ale lui Celestiq sunt foarte scumpe și au o tehnologie atipică

Prezentat mai întâi sub forma unui show car ce a fost dezvăluit în vară, Celestiq a păstrat majoritatea elementelor stilistice pe care le-am văzut în luna iulie, inclusiv stopurile care urmează linia stâlpului C, curbându-se apoi după forma părții spate a lui Celestiq. Pe lângă aspectul dramatic, aceste bumeranguri sunt imitate, răsturnat, în zona de jos a barei spate.

Blocurile optice spate au o tehnologie mai neobișnuită, sticlă groasă de opt milimetri și ar putea să coste peste 6.000 de dolari dacă clientul este pus în situația să schimbe un singur stop, fără manoperă. Conform Road & Track, stopurile lui Celestiq sunt echipate cu seturi de LED-uri ascunse care trimit lumina printr-un canal, fasciculul luminând direct. Înn mod normal, luminile sunt împinse în spate și se folosesc oglinzi pentru a reflecta lumina.

Inginerul șef al lui Celestiq, Tony Roma, a explicat că stopurile vor costa probabil chiar mai mult decât cele de 6.100 de dolari de pe Hummer-ul electric lansat recent de GM. „Nu am cifrele exacte,” a spus Roma, „dar cred că, în cazul nostru, costul piesei ar fi chiar mai mare din cauza volumului. Piesele pentru această mașină se fac într-un volum extreme de redus.” Situația pare a fi similară și când vine vorba de faruri, tehnologia proiectoarelor ce pot reda animații de 1.3 megapixeli fiind și ea extreme de scumpă.

Cadillac Celestiq ascunde multe cifre impresionante

Celestiq este construit pe platform Ultium ce face loc unei baterii de 111 kWh pentru o autonomie de 483 de kilometri. Asamblarea va avea loc la Global Technological Center din Warren, Michigan, unde o echipă de artizani va lucra la cel mult șase exemplare concomitent pentru a păstra calitatea la cel mai înalt nivel. Celestiq va fi primul model construit la acea uzină, din 2024.

Cifrele de performanță sunt generoase, respectiv 600 de cai putere și 866 de Nm, accelerația de la 0 la 100 de km/h fiind de 3,8 secunde, conform InsideEVs. Pe lângă suspensia inteligentă multi-link cu direcție activă pe spate, control anti-ruliu activ și generația a patra a sistemului Magnetic Ride Control, Celestiq propune inovații și în interior.

Interiorul Celestiq-ului de serie este diferit față de ce am văzut pe conceptul din vară

Habitaclul este dominat de cele două ecrane cu un diametru total de 55 de inch. Pe consola centrală este poziționat un alt display de 11 inch și pasagerii de pe bancheta din spate se mai bucură de alte trei ecrane – două pe tetiere și unul poziționat între scaunele din față cu diagonal de 8 inch. Materialele sunt de vârf și abia își fac loc printre cele 450 de LED-uri care împânzesc interiorul mașinii de aproape cinci metri și jumătate.

Întrebarea este, oare câți o vor alege în dauna unui BMW i7, de pildă, care deși nu este atât de individualizat, costă „doar” 132.447 euro.

Sursa foto: Cadillac

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Mihai Fira
Mihai Fira este reporter auto Wall-Street.ro din toamna lui 2022. Înainte de a se alătura echipei, Mihai a colaborat cu mai multe publicații din domeniul auto, atât românești cât și străine. El și-a început cariera ca jurnalist în mediul online, ca editor al site-lui Pitstops.ro, cel mai important portal românesc de motorsport din România. Mihai a colaborat și cu BMWBlog.ro, sursa oficială de știri despre producătorul bavarezi, dar și cu...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri