10 / 11

1955 Mercedes-Benz 300 SLR „Uhlenhaut” Coupe - 133,3 milioane de euro

Un Ferrari nu mai este cea mai scumpă mașină de istorie. Aceasta a fost știrea (aproape șocantă) a anului 2022 în lumea modelelor clasice de lux. Un Mercedes-Benz mult mai exclusivist (doar două au fost construite) a spulberat recordul de 48,4 milioane de dolari deținut de un Ferrari 250 GTO din 1962 care și-a găsit un nou proprietar contra acestei sume în 2018, la o licitație RM/Sotheby’s. Aceeași casă de licitații a organizat, în mai, un eveniment special chiar în incinta Muzeului Mercedes-Benz din Stuttgart la care au fost invitați, în secret, mai mulți colecționari înstăriți și interesați să achiziționeze unul dintre cele două 300 SLR Coupe din lume.



Mercedes-Benz s-a decis în mod ciudat să vândă unul dintre exemplare (celălalt, care a fost condus, o vreme, chiar de Rudi Uhlenhaut, ce o folosea ca și „company car” cu o tobă supradimensionată pentru a reduce nivelul de zgomot, a rămas în posesia Mercedes-Benz). Licitația aceasta incredibilă a început de la 50 de milioane de dolari și, în cele din urmă, mașina s-a vândut unui norocos cu identitate necunoscută. Motivele din spatele acestui preț incredibil? Multe, deși nu sunt, poate, evidente, dar haideți să reținem că Uhlenhaut însuși era mai rapid, pe circuit, decât Fangio. Parcă nu sună rău să deții o mașină proiectată de cineva care l-ar fi putut bate pe un cvintuplu campion mondial de Formula 1...

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri