5 / 6

Sorana Serban - Imi doresc sa fac si masterul in strainatate

Cum ai ajuns sa studiezi in strainatate?

Tocmai terminasem cu succes primul semestru de facultate, cand am vazut anuntul de inscriere pentru concursul de mobilitati de studiu Erasmus. Mi-a atras atentia o universitate din Germania si cum aveam note foarte bune, un CV bogat, cunostinte de limba germana si dorinta de a experimenta un alt sistem de invatamant, o alta cultura, am decis sa ma inscriu. Totul a decurs foarte bine, asa ca am primit mobilitatea, pe care am ales sa o realizez in al doilea semestru din anul II. In Germania am studiat la Institut für Journalismus und Public Relations din Gelsenkirchen.

Care au fost provocarile/greutatile intalnite pe parcursul studiilor si ce te-a determinat sa mergi mai departe?

Principala provocare a studiului in strainatate este adaptarea la o alta societate, departe de familie si de prieteni. Am trecut relativ usor peste dificultatile inerente vietii pe cont propriu, intr-o tara cunoscuta din calatorii si carti. Faptul ca m-am bucurat mereu de sprijinul celor dragi, chiar si de la distanta, a contat foarte mult. De asemenea, fiind o persoana optimista si mereu in cautare de noi experiente care sa contribuie la evolutia mea, atat ca profesionist, cat si ca om, am pretuit mai mult aspectele pozitive ale perioadei petrecute peste hotare decat inconvenientele.

Ce te-a determinat sa revii in tara?

Am revenit in tara pentru a-mi sustine lucrarea de licenta si a continua proiectele pe care le incepusem inainte de studia peste hotare. Totusi, este foarte probabil ca dupa aceasta perioada petrecuta in tara sa merg din nou in strainatate, pentru a-mi continua parcursul academic cu un masterat.

Ce post ocupi in prezent si cum a contribuit facultatea urmata la incadrarea in aceasta functie? In ce masura esti multumita din punct de vedere financiar?

In prezent, ofer consultanta de comunicare unei companii din domeniul managementul mediului, care dezvolta un proiect amplu, impreuna cu investitori straini, iar in timpul liber ma implic in activitatile Ligii Studentilor Romani din Strainatate (LSRS) si CAESAR (Centrul pentru Acces la Expertiza Studentilor si Absolventilor Romani). In aceasta privinta, atat cursurile din timpul facultatii, cat si experientele acumulate in perioada respectiva m-au ajutat sa ma adaptez la realitatile si ritmul profesiei. Fiind o meserie despre interactiunea dintre oameni este esential sa mentin contactul cu persoane din diverse domenii si sa invat zi de zi lucrand. La debutul carierei este dificil din punct de vedere financiar oriunde, dar faptul ca sunt activa in domeniul care ma pasioneaza si care imi ofera ocazia de a cunoaste oameni deosebiti conteaza foarte mult.

Ce i-ai sfatui pe elevii de astazi in legatura cu invatamantul in strainatate?

Din propria experienta si din discutiile cu alti romani care au studiat sau studiaza peste hotare, le recomand din toata inima sa urmeze cursurile unei universitati dintr-un alt stat, fie pentru intreaga perioada a studiilor, fie chiar pentru cateva luni. Este o experienta unica, ce contribuie la formarea ta nu numai academica si profesionala, cat si personala.

Elevilor care isi doresc sa studieze la universitati straine le recomand sa se informeze din cat mai multe surse, inclusiv prin contactarea celor care au studiat tn tarile sau chiar la universitatile pe care le vizeaza. In acest sens, exista sprijin din partea a numeroase organizatii si institutii, printre care: LSRS, DAAD, Campus France, Comisia Fulbright.

Ce parere ai despre invatamantul universitar si postuniversitar din Romania?

Consider ca rolul unui sistem universitar este de a crea profesionisti si de a oferi inovatii, indiferent ca este vorba despre spectacolul ideilor sau noutati utile societatii, aplicabile in cel mai scurt timp.

Cred ca sistemul universitar romanesc pregateste mai putin pentru viata profesionala, fiind in continuare orientat catre aspectele teoretice ale domeniilor de studiu. Cel putin, in cazul meu, asa a fost. In Romania am avut cursuri care mi-au imbogatit cultura generala, unele dintre ele fiind adevarate lectii de viata, de la profesori remarcabili, in schimb, in Germania am castigat cunostinte care m-au ajutat in activitatile zilnice ale profesiei. Nu pot spune ca unele sunt mai importante decat altele. Consider ca ideal este un echilibru intre teorie si practica. De aceea, ce ar fi de imbunatatit la sistemul romanesc in acest caz este o mai buna organizare a perioadei de practica – moment extrem de important pentru viitoarea cariera – si dezvoltarea unei legaturi mai stranse intre universitati si mediul de afaceri.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri