2 / 5

2008 vs 2007

Piata fortei de munca, nivelul de pregatire al candidatilor, metodele de atragere a acestora, intrarea pe piata a unor noi jucatori, dezvoltarea la nivel organizational sunt criterii ce au condus, nu numai la o mai buna coordonare a costurilor alocate pentru fidelizarea angajatilor, ci si la delimitarea noutatilor in materie de bonusuri pentru anul in curs.

„Orice companie care dispune de maturitate in afaceri, va sti sa cumuleze si sa dimensioneze echilibrat bonificatiile financiare, investitiile in pregatirea colaboratorilor, precum si delimitarea si acoperirea nevoilor de business si nu in ultimul rand, de personal, si sa isi canalizeze adecvat si optim viziunea in acest sens pentru a obtine performanta si succes”, sustine Anca Neagu, Senior Consultant Professional.

Multe companii multinationale incep sa acorde bonusurile personalizate, in functie de fiecare nivel ierarhic al organizatiei.

„Pentru o mai buna optimizare a acordarii acestor tipuri de beneficii non financiare multe organizatii aleg metoda survey-ului intern pentru a afla bonusurile dorite de fiecare angajat, astfel incat acesta isi poate alege ceva ce i se potriveste si este multumit, iar departamentul financiar impreuna cu cel de resurse umane stiu in ce costuri se incadreaza pentru anul respectiv”, potrivit lui Calin Sandru.

Spre deosebire de 2007, pentru anul in curs ponderea beneficiilor va creste si va fi tot mai diversificata. „Se vor pastra tichetele de masa si asigurarile medicale ca si bonusuri standard, la care se vor adauga motivari precum programe de training, abonamente la sali/saloane de intretinere, asigurari privind sisteme de pensii facultative. Va incepe sa ia amploare fenomenul oferirii de excursii si oportunitatilor de team-building”, este de parere Eliza Simion, Junior Human Capital Consultant, Lugera&Makler.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri