1 / 5

Multi manageri se gandesc automat la reducerea costurilor de personal

Potrivit Sandrei Jitianu, manager in cadrul companiei de consultanta in management Ensight Management Consulting, exista doua optiuni pentru a spori productivitatea unei companii: fie cresc intrarile (spre exemplu, vanzarile), fie se reduc iesirile (de exemplu, costurile cu angajatii).

In perioade de recesiune, cererea, deci si lichiditatile de pe piata scad astfel incat cresterea intrarilor nu este usor de realizat. Managerilor le ramane cea de-a doua alternativa: reducerea costurilor. Multi manageri se gandesc automat la reducerea costurilor de personal. De cele mai multe ori, primele departamente afectate sunt cele de suport - IT, resurse umane, financiar, cercetare-dezvoltare sau comunicare. “Scopul este acela de a pastra angajatii «productivi», cei care se presupune ca aduc valoare adaugata afacerii. Cu alte cuvinte, companiile incearca sa se concentreze pe activitatile lor de baza“, a declarat Sandra Jitianu (foto).

"Sectoarele de activitate care inainte de criza au trecut printr-o perioada infloritoare sunt cele mai afectate de criza, daca vorbim despre personal. In anii trecuti aceste companii au angajat foarte multe persoane, iar acum s-au vazut in ipostaza de a concedia la fel de multe persoane. Aceasta situatie se regaseste in constructii, industria auto, domeniul financiar-bancar si in resurse umane", explica Petra Votiski, Country Manager Human Value International.

“Nu cred ca simplele reduceri salariale vor acea efect in aceste cazuri. Este nevoie de disponibilizari, insa aceaste proceduri trebuie efectuate cu grija. Cei mai buni si productivi angajati trebuie retinuti in companie si trebuie motivati. O reducere importanta a salariului este un pas gresit. Persoanele-cheie trebuie implicate in procesul de decizie pentru a creste nivelul loialitatii si al increderii angajatilor in companie”, a mai spus aceasta.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri