3 / 4

Ce a schimbat criza pentru interim manageri?

Chiar si inainte de criza, interim manegerii erau o pasare rara in peisajul fortei de munca din Romania. Cu toate ca existau proiecte de dezvoltare gestionate de interim, companiile preferau sa angajeze propriii manageri, pe un salariu mai mic si pe o perioada nedeterminata. “O persoana din afara companiei are nevoie de timp pentru a se integra si pentru a cunoaste organizatia si piata. Are nevoie de cel putin doua luni de acomodare, iar acest timp costa foarte mult”, comenteaza Necefor.

Cu toate acestea, Advice Human Resources primea solicitari pentru pozitii de interim, astfel incat a adaugat acest serviciu in portofoliu. In anul 2009, nivelul cererilor a inregistrat o usoara crestere, pe fondul flexibilizarii managerilor care acum incep sa inteleaga si sa adopte solutia interimatului.

In anii trecuti expansiunea economica crestea numarul solicitarilor pentru interimi. Acestia preluau programe sau proiecte de dezvoltare, acopereau functii sau linii de business care se dezvoltau exploziv sau substituiau temporar un manager disparut dintr-o pozitie cheie.

Anul acesta principala preocupare a celor care solicita manageri interimi a fost aceea de salvare a firmei dintr-o situatie economica dificila.

Criza nu a schimbat nimic in profilul cautat pentru un interim manager si nici in privinta onorariului de recrutare. O influenta a venit din partea cresterii numarului de aplicanti interesati. Unii manageri intrerup colaborarea cu angajatorii lor, iar interimatul pare o solutie viabila sau, mai degraba, un compromis de moment.

“Criza a crescut numarul aspirantilor la statutul de interim manager. Dintre acestia foarte putini au confirmat. De fapt, foarte putini dintre cei care aplica la o pozitie de interim manager sau isi exprima intentia de a fi considerati primesc o invitatie pentru a intra in detalii”, conchide Fedorovici.



Inapoi la articol

Setari Cookie-uri