5 / 6

Angajari firave in industria auto

Desi vanzarile de autoturisme au scazut cu 54% dupa primele zece luni ale acestui an, industria nu a trecut printr-un colaps perpetuu. Cateva evenimente semnificative, cum ar fi preluarea uzinei Automobile Craiova de catre Ford, intrarea pe piata locala a producatorilor germani de curele de transmisie Preh, respectiv Optibelt Power Transmission, sau cresterea productiei Dacia, au ridicat nivelul ofertelor de angajare din piata auto.

Astfel, marirea capacitatii de productie a Dacia a facilitat crearea de locuri de munca pentru inca 500 de noi angajati. In acelasi timp, fabricile germane nou deschise au adaugat pe statele de plata alti 270 de angajati, numar ce urmeaza a fi suplimentat cu inca 150 de persoane.

Alain Lebourg, directorul companiei de recrutare Activaction, cu o experienta de peste 30 de ani in industria auto franceza si romaneasca, este insa optimist in ceea ce priveste revigorarea industriei auto, asteptandu-se ca in urmatoarea perioada de timp sa creasca productia si sa incerce o stabilizare a pietei muncii in acest sector.

"Sa nu uitam ca Romania dispune de doua mari uzine performante. Putem fi increzatori in viitor. Ford va produce multe masini la Craiova, iar Dacia, care isi largeste cu regularitate gama de masini comercializate, va continua sa prospere. Apoi, sa nu uitam ca Romania a fost aleasa de Renault pentru a deschide aici Renault Technologie, creand un al doilea tehnocenter dupa cel de la Guyancourt (Franta)”, afirma el.

Cu toate acestea, desi venirea Ford in Romania a fost un salt urias pentru industria auto, CEO-ul Ford Europa, John Fleming, a anuntat ca angajarile vor demara in 2010 sau 2011.

Continental, o alta companie puternica in industria automotive, cu o pierdere neta de 1,04 miliarde euro in al treilea trimestru al acestui an, a continuat un ritm sustinut al angajarilor in fabricile din vestul tarii si in Sibiu. Anica Stoica, head of human resources Continental Automotive Romania, declara ca numarul de angajati a crescut in 2009, fara a oferi o cifra precisa. Cu toate acestea, seful fabricii de la Timisoara afirma in luna aprilie ca grupul angajeaza in jur de 1.200 de persoane.

In cazul diviziilor Continental AG de la Sibiu, numarul de angajati a crescut de la 1.000, la sfarsitul lui 2008, la 1200, in 2009, spune Lacramioara Daraban, HR manager Continental Automotive Sibiu.

Cu toate acestea, Toth, recruiter pentru zona de vest a tarii, sustine ca industria automotive nu a angajat intr-un ritm accentuat, multe dintre aceste presupuse angajari fiind, de fapt, reintoarceri din somaje tehnice sau angajari pe perioada determinata sau angajari in leasing.
“Eu nu am auzit de angajari in masa in industria automotive. Nu am avut nici un proiect de recrutare de acest tip. Aceasta industrie a fost serios afectata de criza, redusa aproape la jumatate. Nu cred ca va rezista unui val de angajari”, conchide Toth.

Cea mai importanta retragere de pe piata auto a fost revendicata de producatorul de sarme, cabluri si cablaje pentru industria auto Leoni, furnizor al Automobile Dacia, care, la inchiderea fabricii, a lasat fara locuri de munca circa 230 de persoane.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri