2 / 4

Acreditarea trainerilor interni, o tendinta in 2010

In urma lansarii unui curs pentru formatori, peste 80% dintre participantii la cursul EXEC-EDU s-au pregatit pentru livrarea de training in companiile din care proveneau.

Pe de alta parte, si companiile de training au fost asaltate de cereri pentru formarea de traineri dedicati unei singure companii.”In anul 2009 am avut solicitari din partea companiilor de a recomanda traineri cu experienta care sa fie angajati pe statul de plata al companiilor, fie dintre traineri deja certificati in programele noastre, fie pe care i-am certificat ulterior”, spune Rosetka.

Si Ascendis a furnizat proiecte in care a acreditat traineri interni pe programele companiei pentru a fi apoi implementate in organizatie. “Aveau traineri, dar nu aveau continut. De asemenea, am avut si clienti care ne-au solicitat ca traineri Ascendis sa se acrediteze pe programe interne pe care sa livreze ulterior. Nu exista o regula standard, insa cert este faptul ca pe parcursul intregului an care a trecut, precum si la inceputul acestui an, Ascendis a certificat CNFPA foarte multi traineri. Semn ca, in ciuda crizei economice, interesul pentru dezvoltarea angajatilor este mare”, explica Gosu.

Costul unui curs de pregatire pentru formatori autorizat CNFPA, intins pe durata a 3-5 zile, este intre 100 de euro si 500 de euro, in functie de locatia si tipul de materiale alese, potrivit portalului formare.info.

De exemplu, BRD a consolidat atat in anul trecut, cat si la inceputul lui 2010 o politica de training axata de eficientizarea costurilor. Banca a migrat dinspre programele de instruire in masa catre un sistem de testare, anterior inceperii trainingurilor, in care specialistii in resurse umane sa isi dea seama cu exactitate ce tip de competente si cunostinte sunt necesare respectivului angajat. In plus, BRD a decis implementarea unei politici de instruire la nivel local cu ajutorul trainerilor interni.

“In loc sa cheltuim bugetul pe hotel si transport pentru a aduce angajatii in acelasi loc pentru training, am preferat sa instruim un formator la nivel local, care sa furnizeze serviciul intern. [...] Majoritatea trainingurilor se realizeaza in house (n. red.: cu resurse din interiorul companiei). Doar trainingurile specializate in domeniul vanzarilor, sau alte tipuri de training efectuate la nivel de grup, se implementeaza cu ajutorul unei companii furnizoare de astfel de servicii”, afirma Adela Jansen, director executiv de resurse umane al BRD Groupe Societe Generale.

Prin infiintarea unor centre de formare in tara, BRD a economisit 39% din costuri, conform Adelei Jansen.


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri