2 / 6

Cum vad head-hunterii schimbarile de sefi din primul trimestru

Specialistii in recrutare de executivi (head-hunting) sunt de parere ca 2010 ar putea aduce mai multe mutari ca anul trecut, cel putin pe anumite industrii, daca nu in toata piata. Principalul argument in favoarea ideilor de schimbare ar fi nevoia de regandire a strategiei dupa un 2009 care a subrezit structura organizatiilor.

“Anul 2010 este mai important decat 2009 prin prisma faptului ca fie sunt necesare politici de supravietuire, fie, in cele mai multe dintre cazuri, este necesara repozitionarea pe piata, deoarece profilul consumatorului a suferit schimbari. Astfel se trece la schimbarea top managementului deoarece acesta este cel care traseaza politica companiei si cu atat mai mult ofera un exemplu de determinare angajatilor”, spune Irina Pintoi (foto), managing partner la firma de executive search Talentor Romania.

Potrivit lui Pintoi, cele mai active domenii in schimbari de executivi vor fi in 2010 farma, FMCG (industria bunurilor de larg consum), agricultura si distributia.

Pe de alta parte, in 2010 nu va conta in special numarul mutarilor de director general/presedinte/CEO care vor avea loc in interiorul companiilor, ci impactul lor asupra businessului si asupra angajatilor interni.

“Cand exista motive interne clare pentru schimbare atunci angajatii unei companii cunosc realitatea din interior si mesajul transmis de schimbare e de cele mai multe ori de tipul <<lucrurile se vor schimba in bine / vor merge si mai bine>>. In situatiile in care schimbarea liderului local e dictata de schimbari de tactica sau de strategie globala atunci angajatilor locali le lipseste vederea de ansamblu si au frustrari”, afirma Valentin Dima, consultant in cadrul firmei de executive search K.M. Trust & Partners.

El apreciaza ca cele mai multe schimbari de executivi din acest an vor avea loc in farma, energie, retail si servicii.

Mesajul unei schimbari la nivelul conducerii are asadar efecte imediate asupra angajatilor, a afacerii, cat si asupra strategiei viitoare a companiilor. Lucrurile par inca mai complicate din cauza contextului de criza. Prin urmare, este benefica o schimbare de sef intr-o perioada de recesiune?

“Consider aceste schimbari ca fiind benefice deoarece aduc un suflu nou si energizeaza companiile. Cunostintele CEO-ului nou se combina cu cele ale angajatilor ce cunosc mult mai bine compania si astfel rezultatul este unul favorabil companiei in ansamblul ei”, mai spune Pintoi.

Citeste si Top 7 lucruri pe care un manager trebuie sa le stie despre head-hunteri

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri