1 / 6

Revenirea lui Ghyka la InBev, cea mai spectaculoasa mutare

Cea mai spectaculoasa mutare de la varful companiilor romanesti din primul trimestru al lui 2010 s-a petrecut chiar la inceputul anului, cand Mihai Ghyka (foto), 38 de ani, cu o experienta de peste 12 ani in industria berii, s-a reintors la sefia InBev, parte a grupului StarBev.

Mihai Ghyka l-a inlocuit pe Eduardo Luz la conducerea operatiunilor din Romania ale StarBev, dupa ce, la inceputul lunii decembrie 2009, CVC Capital Partners (“CVC”) a finalizat tranzactia pentru achizitionarea operatiunilor din Europa Centrala si de Est a Anheuser-Busch InBev.

Prima decizie importanta pe care a luat-o Ghyka a fost schimbarea numelui InBev, unul din cei mai importanti producatori de bere de pe piata locala, in Bergenbier S.A., preluand astfel numele celui mai important brand din portofoliu.

La inceputul anului 2008, Mihai Ghyka decidea sa ia o pauza in cariera sa de manager de multinationala, renuntand totodata si la functia de presedinte al Asociatiei Berarii Romaniei pe care o detinea la acea data.

De atunci si pana la inceputul lui 2010, el a continuat sa activeze in calitate de membru al senatului IAA (International Advertising Council), iar in 2009 a beneficiat de o bursa de studii in SUA destinata executivilor de top, Eisenhower Fellowships.

In decembrie 2008 s-a alaturat companiei de consultanta The Network, fondata de Eusediu Margasoiu, fost director de marketing la Pepsi Americas, si Cristina Gheorghe, ex-manager la P&G.

Filiala locala a grupului StarBev este unul dintre cei mai activi producatori de bere de pe piata romaneasca, detinand in industria berii pozitia a treia, conform datelor de retail audit MEMRB Romania.

Compania detine in prezent doua fabrici de bere, la Ploiesti si Blaj, are peste 750 angajati si o retea de distributie nationala.

Bergenbier S.A. produce marcile Stella Artois, Beck's, Bergenbier, Lowenbrau si Noroc si importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden.

La sfarsitul lui februarie, un alt mare producator de bere a facut o mutare importanta la nivel de top management. Astfel, Marius Melesteu, directorul de marketing al Heineken Romania, a fost numit director general al Strauss Romania, locul sau fiind luat de Paul Markovits, fostul director de marketing al Vodafone.

Melesteu a fost director comercial si apoi director de marketing la Heineken Romania (2005-2009). Anterior a ocupat functiile de brand manager si sales manager la Unilever Romania, precum si cea de country manager la Unilever Belgrade.

Paul Markovits are o experienta de peste 17 ani in marketing strategic pe pietele internationale, cu precadere pe cele din Europa Centrala si de Est.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri