3 / 4

Isi doresc tinerii sa devina CEO?

Adrian F. D. este masterand in cadrul Scolii Nationale de Studii Politice si Administrative (SNSPA). Cu aproape o luna inainte de a-si sustine dizertatia, tanarul de 24 de ani ar opta mai degraba pentru o cariera corporatista, decat pentru un business antreprenorial.

“Mi-as dori sa ajung seful uneia din cele mai mari companii de pe piata locala pentru ca astfel as avea castiguri mari, care mi-ar permite sa am atat o viata sociala, cat si una personala, cat mai activa. Nu consider ca este rentabil sa ai propria afacere din cauza taxelor mari pe care trebuie sa le platesti autoritatilor”, spune tanarul.

De cele mai multe ori insa, tinerii nu se angajeaza in cadrul unei companii cu gandul ca la un moment dat sa ajunga in pozitia de conducere. Foarte multi sunt atrasi de mirajul multinationalelor cu speranta ca vor obtine un salariu mai mare decat intr-o firma mai mica, dar pentru ca doresc sa-si treaca in CV un brand important.

“Nimeni nu vaneaza direct sau nu isi doreste sa devina un CEO la un moment dat. Tinerii care termina o facultate fac acest lucru pentru ca isi doresc sa obtina o diploma de certificare pentru a putea lucra intr-o multinationala, iar cei care termina un programul de tipul MBA lucreaza deja in multinationale si isi doresc sa avanseze ierarhic, dar nu neaparat pe postul de CEO”, spune Alexandru Ghita (foto), presedintele Educativa, organizatorul targurilor cu oferte educationale din strainatate RIUF si RIMME.

Angajatii din multinationale inteleg cu adevarat ce presupune pozitia de CEO abia dupa ce ajung pe la 35 de ani, avand acumulata o experienta de conducere.

“Varsta media a celor mai importanti CEO din Romania este de 40-41 de ani, asta si pentru ca foarte putini angajati din multinationale inteleg ce presupune aceasta pozitie pana la 35 de ani. Totusi, foarte putini sunt interesati de fotoliul de CEO, datorita responsabilitatilor pe care ar trebui sa le indeplineasca. A fi CEO inseamna, in primul rand, sa ai capacitatea de a naviga in situatii dificile”, mentioneaza Ghita.

Cei mai multi manageri care ajung la un anumit nivel de dezvoltare al competentelor aleg sa isi continue pregatirea profesionala prin intermediul unui MBA. Pe piata locala sunt peste 10 programe de MBA, fiind cel oferit de Vienna University of Economics and Business (WU), al carui cost este de 35.000 de euro.

“Majoritatea celor care aplica si absolva cursurile unui MBA / EMBA fac acest lucru pentru ca isi doresc sa progreseze in cariera, sa invete si sa cunoasca mai mult, sa devina lideri mai buni. Ori, deja se contureaza oarecum profilul unui potential CEO. Cu toate acestea, absolvirea unui asemenea program nu este o garantie ca vei ajunge in pozitia <<suprema>>, aceea de CEO, dar este un argument in plus pentru a dovedi ca poti face fata unei asemenea provocari”, afirma Bodo Schlegelmilch, WU Executive Academy.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri