2 / 4

Domeniile schimbarilor

Potrivit unei cercetari realizate de Wall-Street, companiile au schimbat mult mai multi executivi in primele sase luni ale anului comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

“E normal (ceea ce s-a intamplat in primul semestru –n.red.), in perioade dificile tensiunile si frustrarile sunt mai mari, discrepanta dintre asteptari si realizari la fel. Pe de alta parte, actionarii stiu ca pot gasi mult mai usor inlocuitori pentru directorii asupra carora au dubii, asa ca sunt mult mai <<demanding >> si multi directori nu mai pot tine pasul cu aceste cerinte. Multi nu au fost dati afara pana acum nu pentru ca erau ei foarte buni sau foarte profitabili pentru firme, si, pur si simplu, pentru ca actionarii nu aveau ce sa puna in locul lor”, afirma head-hunterul George Butunoiu (foto), proprietarul George Butunoiu Group.

Cele mai dinamice domenii din punct de vedere al schimbarilor au fost Fast Moving Consumer Goods (FMCG), retail, farma, industrial si servicii financiare.

In incercarea de a-si pastra jobul, precum si de a dezvolta afacerea, in conditiile unor presiuni din ce in ce mai mari puse de board si de criza, managerii au incercat sa eficientizeze colaborarea dintre departamentele considerate esentiale pentru business.

“Situatia economica dificila a marit coeziunea dintre departamentele de marketing si vanzari dar si coeziunea dintre manageri si angajati, managerii punand mai mult accent pe acordarea feedback-ului. Poate s-a constientizat mai mult ca nicioadata ca efortul de a mentine cota de piata este un efort colectiv”, considera Mihaela Scarlat.

Evolutia mutarilor la nivel de middle si top management care au avut loc pe piata locala a scos in evidenta modelul viitorilor lideri din organizatii: un mix de atributii tehnice si umane, factor de echilibru si stabilitate la nivelul echipelor, rezistenta foarte ridicata la conditii de stres, vizionar si dezvoltator al afacerii.

“Foarte mult vor conta si referintele. Acest lucru l-am obsevat in primele sase luni ale anului. In conditiile in care cei aflati in cautarea unui loc de munca nu vor avea referinte foarte solide, este foarte probabil sa nu obtina jobul dorit”, spune Mihaela Damian


Inapoi la articol

Setari Cookie-uri