2 / 4

Un roman la Madrid, in a treia scoala de afaceri din Europa

Mircea Boistean are aproape de 30 de ani si studiaza la Instituto de Empresa (IE) Business School, din Madrid, institutie care ocupa locul al saselea in clasamentul intocmit de FT. In Europa, ziaristii publicatiei britanice considera IE Business School ca a treia scoala de afaceri, dupa London Business Schnool (Marea Britanie) si Insead (Franta).

Costul unui program MBA este de circa 53.000 de euro si acopera doar cele 13 luni de studii, fara cazare si cheltuielile zilnice in Madrid, pe care institutia le estimeaza la 1.500 – 2.000 de euro lunar.

A inceput programul in noiembrie anul trecut si va absolvi in prima parte a lui 2011. Ca si Cristian Raducanu, de la Fuqua, Boistean este absolvent de ASE.

Mircea Boistean:

Am ales Instituto de Empresa din motive pragmatice, dar si datorita unui sentiment de recunoastere. Motivele pragmatice includ faptul ca este una din putinele scoli din top care ofera un program accelerat, de 13 luni (cu implicatii financiare favorabile), cunoscuta pentru spiritul antreprenorial si orizontul profesional mai diversificat.

In acelasi timp, in discutiile cu absolventii si cu reprezentantii scolii, am recunoscut si un set de valori comune si o anumita atmosfera care este unica programului (cu partile ei bune si rele). Pentru a da un exemplu, nu exista subiecte tabu sau concepte axiomatice.

Fie ca este vorba despre maximizarea valorii pentru actionari, incalzirea globala, rolul brevetelor in industria farmaceutica sau pirateria electronica, diversitatea punctelor de vedere este incurajata si este reala, educand un spirit critic insa si o flexibilitatea a mintii. Pentru a cita un profesor, cea mai mare provocare in viata profesionala vine de obicei din faptul <<ca nu stii ce nu stii>>.

La 07:00-07:30 ma trezesc, imi fac o cafea si ma pregatesc de plecare. Intre 7:30 si 8:00 sunt in autobuz, unde continuu lectura studiilor de caz inceputa seara trecuta.

In intervalul 08:00-08:45, dupa ce am ajuns la scoala, termin de citit studiile de caz, imi notez propriile concluzii si intrebari, scot la imprimanta proiectul ce trebuie livrat astazi.

Apoi rasfoiesc ziarele de astazi - The Wall Street Journal sau Financial Times, iau a doua cafea si incep sa discut cu diversi colegi.

De la 9:00 la 12:00 am cursuri, iar intre 12:00 si 12:30 imi iau ceva de mancare si un ceai, raspund la e-mailuri si verific ultimele noutati de pe campus-ul online, stirile din tara etc. Apoi, pana la 13:30, in grupul de lucru din care fac parte sase colegi din Mexic, Australia, Singapore, Italia, India si Franta, discutam unde suntem cu proiectele comune si revizuim documentele finalizate.

Intre 13:30 si 15:00 urmeaza un nou curs iar apoi, vreme de trei ore, lucram in echipa si facem o vizita <<in piata>> pentru un studiu de caz la marketing. Oprim cativa clienti si punem cateva intrebari, din fericire spaniolii sunt foarte prietenosi si finalizam rapid.

La 18:00 incepem o scurta conferinta a clubului de marketing urmata de o sesiune informala in care <<socializam>> cu invitatii pana la 19:30, iar de la 19:30 particip la o intalnire in cadrul clubului de marketing, din care fac parte, pentru a planifica urmatorul eveniment.

Intre 20:00 si 20:30 sunt in autobuz catre casa unde incep lectura cazurilor pentru a doua zi, iar apoi, pana la 23:00, mananc, pregatesc o analiza in Excel pentru un proiect individual si citesc articolele sau capitolele relevante pentru a doua zi.

Intre 23:00 si 01:30 este ziua de nastere a unui prieten, coleg la cursurile de spaniola si poate avea loc o petrecere doar cu cei apropiati din cadrul IE (aproximativ 120).

Pana la 02:00 ma pregatesc pentru a doua zi, mai trimit niste e-mailuri pe care nu am apucat in timpul zilei, iar apoi ma culc".

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri