2 / 4

Cat costa sa angajezi un sef

42% dintre companiile de pe piata locala platesc minim 50 de euro pentru recrutarea unui angajat pe o pozitie de middle management, arata un studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown in colaborare cu HR Club, asociatia profesionistilor in resurse umane din Romania.

Doar 2,9% dintre angajatori nu cheltuiesc bani pentru ocuparea unui job de middle management, ceea ce inseamna ca folosesc resursele interne ale organizatiilor din care fac parte.

Ponderea angajatorilor care cheltuiesc mai putin pentru o recrutare creste semnificativ pentru joburile de specialisti sau de entry-level.

Astfel, doar 30% dintre companii sunt dispuse sa plateasca cel putin 50 de euro pentru a avea specialistul dorit, in vreme ce 29,4% dintre angajatori achita mai mult de 50 de euro pentru un angajat pe zona de entry level.

Angajatorii care isi doresc sa posteze o oferta de lucru pentru manageri pe unul din site-urile achita un tarif variat, in functie de expunerea anuntului in interiorul paginii respective de Internet.

eJobs percepe angajatorilor un tarif minim de 109 de euro, pentru un anunt simplu, actualizat saptamanal, in vreme ce un anunt personalizat, actualizat zilnic, cu vizibilitate maxima, costa 299 de euro.

Totodata, bestjobs ofera anunturi de la 49 pana la 349 de euro.

Pe site-urile cu un numar mult mai redus de anunturi, companiile au posibilitate de a publica anumite oferte standard fara niciun ban.

“In medie, costul unui anunt de recrutare pe un site este de 100 – 125 de euro, in vreme ce serviciile unui head-hunter bun pot ajunge la cateva zeci de mii de euro”, spune Rudolf Fedorovici.

In functie de tipul managerului recrutat, recruiterii de profil pot ajunge sa castige si 30.000 – 40.000 de euro pentru fiecare executiv de top plasat. Castigurile head-hunterilor depind si de impactul in business al pozitiei pentru care se recruteaza, precum si de disponibilitatea candidatului de a-si schimba jobul.

Chiar daca o companie plateste putini bani pentru un anunt de recrutare postat pe un site local nu inseamna ca nu poate gasi un manager la fel de repede ca in situatia in care ar folosi serviciile unei firme de executive search.

“Rata de succes a celor doua metode nu poate fi cuantificata. Este ca si cand ai compara un Aston Martin cu o Dacie. Pentru ca niciodata un angajator de o anumita marime nu va plati 50.000 de euro pentru servicile unei firme de head-hunting, ci va prefera sa recruteze online”, mentioneaza Fedorovici.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri