3 / 4

Eficienta managerului recrutat pe Internet

Costul redus si accesul la o baza uriasa de CV-uri sunt principalele avantaje ale folosirii canalelor online pentru recrutarea angajatilor capabili sa ocupe functii de conducere.

Pe de alta parte, o simpla cautare pe site-urile de profil pentru evidentierea joburile disponibile pe zona de management poate da suficiente batai de cap companiilor care cauta sa angajeze, din cauza irelevantei rezultatelor cautarii.

Astfel, sunt destule situatii in care rezultatele cautarii unui job dupa criteriul "manager" sa indice o pozitie de “manipulator comercial”.

Exista insa si situatii in care publicarea unui anunt nu da rezultate. Recrutorul posteaza anuntul si, indiferent de numarul de aplicatii, in final nu reuseste sa gaseasca candidatul potrivit. Diferenta dintre situatiile in care gasesti canditati potriviti sau nu tine, intr-adevar, de tipul companiei dar mai ales de tipul candidatului cautat”, este de parere Fedorovici.

De aceea, pentru a fi sigure de reusita procesului de recrutare si selectie pentru pozitiile de conducere, companiile ar trebui sa ia in calcul mijloace variate pentru alegerea candidatilor, nu doar site-urile de joburi.

"Indiferent de mijloacele folosite in procesul de recrutare, pentru posturile de management se apeleaza in proportie de 90% si la alte mijloace – cum ar fi head-huntingul. Indiferent daca acesta este facut de o agentie specializata sau direct de catre compania care angajeaza. Chiar daca in ultimii ani costurile sunt un criteriu important, companiile folosesc agentii de head-hunting si de recrutare deoarece avantajele compenseaza pe termen mediu si lung posibilele costuri aditionale", spune Oana Datki, country manager al Consulteam, reprezentantul pe piata locala al Mercer, una din cele mai mari firme de consultanta in resurse umane din lume.

Adesea, cu cat nivelul de senioritate al candidatului vizat creste, cu atat companiile vor fi tentate sa foloseasca serviciile unei agentii specializate in recrutarea de managerii. Metoda este preferata pentru ca nivelul de complexitate al joburilor nu este compatibil aproape deloc cu oferta site-urile de recrutare.

“Pe Internet poti anunta si recruta cu succes o pozitie de director general pentru o firma cu 5 milioane de euro cifra de afaceri, mai ales daca nu sunt planuri de dezvoltare. Daca vrei sa recrutezi aceeasi pozitie pentru o firma cu 50 de milioane de euro cifra de afaceri, cu planuri de dublare, atunci lucrurile incep sa se complice mergand pana la inutilitatea demersului daca vorbim de firme mai mari. Intr-un studiu pe care l-am facut recent in firma noastra am descoperit ca sub 30% din candidatii pe care ii prezentam clientilor nostri sunt prezenti in mediul online”, afirma Rudolf Fedorovici.

Exista si exceptii. Anumite companii mari prefera sa posteze anunturi de angajare pentru niveluri de management doar pe site-ul propriu sau pe cele de recrutare. Google, compania care detine cel mai cunoscut motor de cautare din lume, intrata oficial pe piata autohtona la sfarsitul anului trecut, l-a numit pe Dan Bulucea, fostul director de marketing al Microsoft Romania, in functia de country manager, in urma unei campanii de recrutare derulata pe site-urile de profil.

“Chiar daca Google este un nume foarte mare, compania a ales o asemenea metoda de recrutare pentru a se folosi de un mediu pe care il stie foarte bine: cel online”, mai spune consultantul Advice HR.

Asa cum, de obicei, exista un tipar al companiilor, ce tine de cifra de afaceri si de planurile ulterioare de dezvoltare, pot exista si diverse categorii de manageri care aplica la ofertele postate pe site-urile de recrutare.

“Din experienta noastra nu exista o regula universal valabila in recrutare. Evident ca posturile de middle management sunt mai frecvent cele vizate prin postari pe site-urile de recrutare. Aici vorbim de pachete care pleaca de la o medie de 6.000 de lei si care pot ajunge pana la valori mai mari, in functie de companie, responsabilitati si structura pachetului salarial (salariu fix, bonus variabil, beneficii)", sustine Oana Datki.

Un lucru este cert. Indiferent de felul in care companiile aleg sa-si recruteze salariatii pentru joburile de management, un sef angajat prin Internet poate fi la fel de competent sau de slab pregatit ca unul adus de o agentie de head-hunting.

Inapoi la articol

Setari Cookie-uri